جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

سخنگوی پنتاگون از اعزام ۳۰۰ نظامی آمریکایی به مرز مکزیک و تمهیدات جدید وزارت دفاع برای کنترل موج مهاجران خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری آسوشیتد پرس بامداد شنبه نوشت: چارلز سامرز سخنگوی پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این تصمیم به عنوان واکنشی به درخواست وزارت امنیت داخلی آمریکا اخذ شده است.

علاوه بر وظایف معمول امنیتی، رانندگی اتوبوس‌های حامل مهاجران بازداشتی و تدارک غذا برای مهاجران، بخش دیگری از وظایف نیرو‌های اعزامی به مرز مکزیک عنوان شده است.

قرار است که این ۳۰۰ نظامی به حدود دو هزار و ۹۰۰ نیروی فعال گارد ملی در حمایت از وزارت امنیت داخلی آمریکا در منطقه مرزی با مکزیک بپیوندند.

ترامپ با تأکید بر مقابله شدید با مهاجران غیرقانونی و تبعات ناخوشایند حضور آنان در آمریکا، سعی در جذب نظر مردم این کشور و هم حزبی‌های خود دارد و در مقابل، دموکرات‌ها نیز با برجسته سازی برخورد غیرانسانی ترامپ با جمعیت مهاجر، از آن برای کاهش مشروعیت ترامپ و حقانیت خودشان سود می‌جویند.

به صورت روزانه تلاش مهاجران برای ورود غیرقانونی به مرز آمریکا به درگیری نیرو‌های پلیس و اعضای کاروان مهاجران آمریکای مرکزی منجر شده و نیرو‌های دولتی اقدام به شلیک گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی می‌کنند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group