پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: نوجوان 15ساله بوشهری که از 400 حساب بانکی بیش از یک میلیارد ریال برداشت کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش دیارجنوب، سردار خلیل واعظی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش هوشمندانه افسران سایبری پلیس فتا استان بوشهر، متهمی 15ساله شناسایی و دستگیر شد که با ایجاد سه درگاه اینترنتی جعلی در پوشش فروش شارژ تلفن همراه، ارایه بسته اینترنتی و ابزار جعلی برنده شدن در شرط بندی فوتبال، اطلاعات حساب هموطنان در سراسر کشور را کپی،فیشینگ و موجودی حساب آنها را سرقت می‌کرد.
فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: این متهم از ابتدای سال 97 بصورت تجربی فعالیت مجرمانه خود را فراگرفته، درمنزل به دور از چشم والدین در پیام رسان تلگرام با ایجاد درگاه‌های جعلی شماره کارت و رمز دوم 400 حساب بانکی را در اختیار گرفته و با اسامی مستعار اقدام به خرید کالا از فروشگاه‌های مجاز در سطح کشور می‌کرد.
به گفته فرمانده انتظامی استان بوشهر تا کنون معادل 350 میلیون ریال کالای خریداری شده با استفاده از حساب مالباختگان شامل انواع گوشی تلفن همراه، زیورآلات طلا و نقره، تجهیزات دیجیتال همراه و.. از منزل متهم کشف شده است.
وی با بیان اینکه مشخصات 400 حساب بانکی که رمز دوم آنها در اختیار متهم بوده شناسایی شده، اظهار داشت: از این حساب‌ها بیش از یک میلیارد ریال برداشت شده و انتظار می‌رود با ادامه تحقیقات ارزش کلی وجوه برداشتی از حساب مالباختگان بیشتر شود.
این مقام انتظامی گفت: بعضی از حساب‌های بانکی 15 مرحله کپی و فیشینگ شده ولی به علت عدم فعالسازی قابلیت اطلاع رسانی پیامکی، صاحبان حساب متوجه نشده‌اند.
سردار واعظی نظارت بیشتر والدین بر رفتار و حرکات فرزندانشان را خواستار شد و تصریح کرد:خانواده این متهم نوجوان به رفتار فرزند خود مشکوک شده بودند ولی به علت ترس از واکنش منفی وی موضوع را پیگیری نکردند ولی درحال حاضر عواقب قضایی بیشتری متوجه فرزند آنها خواهد شد.
وی با بیان اینکه شهروندان در انجام فعالیت‌های اقتصادی اینترنتی از رمز دوم یک بار مصرف استفاده نمایند خاطرنشان کرد: جهت انجام خریدهای اینترنتی و پرداخت هر گونه وجه از بازکردن لینک‌های فضای مجازی خودداری و آدرس دقیق سایت و درگاه را بررسی نمایند.
فرمانده پلیس استان بوشهر اظهار داشت: مردم به تبلیغات فروش کالا و ارایه خدمات با هزینه پایین به عنوان یک فرصت اقتصادی نگاه نکنند، به این موضوع شک کرده و با مطالعه کامل اقدام به خرید کنند./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group