جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: پرونده مالیاتی شرکت‌های فعال در استان، به استان بوشهر منتقل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم قائدی ظهر چهارشنبه در جمع فعالان اقتصادی اظهار داشت: دولت برنامه‌های ویژه‌ای را در راستای حذف و یا کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی در سال های آینده دارد.
سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر بیان کرد: نقش مالیات در درآمدهای دولت پررنگتر خواهد شد و استان‌ها برای تأمین اعتبارات مورد نیاز خود می بایست بیشتر تلاش کنند.
وی با اشاره به ماده ۱۰ قانون مالیات ‌های مستقیم مبنی بر الزام قانونی برای تشکیل پرونده مالیاتی و محاسبه و پرداخت مالیات شرکت ها در استان محل فعالیت آنها گفت: در حال حاضر پرونده مالیاتی تعدادی از شرکت های فعال در استان بوشهر، به دلایل گوناگون در ادارات کل امور مالیاتی سایر استان ها است.
قائدی ادامه داد: استانداری تاکنون مکاتبات متعددی برای جلوگیری از تضییع حقوق استان داشته است. این موضوع در جلسه هماندیشی استانداران سراسر کشور با وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح شده و تصمیمات مناسبی در این زمینه اتخاذ شده است.
وی افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته، پرونده همه شرکت هایی که محل فعالیت و دفتر مرکزی آنها در استان‌ها است، به ادارات کل امور مالیاتی استان میزبان منتقل می‌شود.
سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر ادامه داد: تذکرات لازم به اداره کل امور مالیاتی استان داده شده تا در اسرع وقت شرکت های مشمول این تصمیم را شناسایی کرده و برای انتقال پرونده مالیاتی آنها اقدام کنند.
وی در مورد شرکت هایی که دفتر مرکزی آنها در استانی غیر از محل فعالیت شرکت، مستقر است گفت: بر اساس کدگذاری مالیاتی که انجام می شود، مالیات اینگونه شرکت ها فارغ از اینکه در چه استانی محاسبه و وصول شود، به عنوان عملکرد مالیاتی استان محل فعالیت شرکت موصوف منظور خواهد شد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group