جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در آستانه عید سعید قربان آماده ارائه خدمات به هم‎استانی‏‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی بحرانی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دامپزشکی استان همچون گذشته آمادگی لازم برای ارائه خدمت در روز عید قربان به ‌منظور حفظ سلامتی شهروندان و تأمین بهداشت ‌عمومی آنان را دارد.

وی با اشاره تدابیر اندیشیده شده برای ارائه خدمات در عید سعید قربان افزود: تیم‌های ویژه بازرسی بهداشتی دامپزشکی برای حضور در سراسر استان تشکیل شده و آماده خدمت‎‌رسانی به مردم هستند.

بحرانی تصریح کرد: در همین راستا اکیپ‎های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی و همچنین کشتارگاه‌های دام در سراسر استان صبح روز عید قربان از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ آماده خدمات‎رسانی به عموم مردم خواهند بود.

وی ادامه داد: این تیم‎ها در قالب ۱۱ اکیپ ثابت، ۲۲ اکیپ سیار، ۱۰ نفر دامپزشک، ۲۶ بازرس نظارت بهداشتی و ۵ نفر ناظر شرعی در همه مناطق استان حضور یافته و فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر یادآور شد: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش آلودگی زیست‌محیطی، موجب انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان می‌شود.

بحرانی خاطرنشان کرد: با توجه به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام از جمله تب خون‌ریزی‌دهنده کریمه‌کنگو، تب‌مالت، سل، هاری، سیاه ‌زخم و همچنین ارتقاء و تامین بخشی از بهداشت عمومی، از تمام شهروندان و خیرین درخواست داریم تا از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کرده و توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group