جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: با لغو مصوبه ستاد تدابیر ویژه، کالاهای وارداتی از کشور امارات متحده عربی به بوشهر مشمول تخفیف ۲۰ درصدی در سود بازرگانی شد.

به گزارش دیارجنوب، خورشید گزدرازی روز سه‌شنبه در نشست فعالان اقتصادی استان بوشهر افزود: از ۲۶ مردادماه سال ۱۳۹۵ براساس مصوبه ستاد تدابیر ویژه، بندر بوشهر از تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی کالاهای وارداتی از مبدا کشور امارات محروم شده بود که با ابلاغیه جدید این سود اکنون برقرار شده است.
وی بیان کرد: اشتغال و امرار معاش عمده بوشهری‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بازرگانی خارجی و تجارت دریایی وابسته است که برقراری تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی این فعالیت‌ها رونق می‌گیرد.
گزدرازی ادامه داد: همچنین با برقرار شدن تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی در این استان پیش‌بینی می‌شود گمرک ها و بنادر استان بوشهر از رونق بهتری برخوردار شود.
وی یادآور شد: پیش از این نیز در نشست کمیسیون ماده یک وزارت صنعت، معدن و تجارت لغو استثناهای ۲۰ درصد تخفیف سود بازرگانی در بندر بوشهر به تصویب رسیده بود.
گزدرازی اظهارداشت: همچنین منطقه ویژه ۲ اقتصادی بوشهر به عنوان پسکرانه کانتینری این بندر محسوب شده و ۲۰ درصد تخفیف یاد شده شامل این پسکرانه نیز خواهد شد.
وی ادامه داد: پیش از این تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی در بوشهر استثناهایی داشت که سبب محروم شدن این بندر از انتقال کالاهای تجاری و رکود آن شده بود که حذف این استثناها زمینه ترغیب فعالان اقتصادی برای فعالیت در این بندر کهن را فراهم خواهد کرد./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group