جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در سال جاری هیچ مددجویی نباید پشت نوبت انتظار دریافت کمک ازدواج، تسهیلات اشتغال و تامین ودیعه مسکن قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد لطفی عصر امروز در حاشیه اجلاس مدیران استانی و شهرستانی کمیته امداد اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان اعم از منابع دولتی، امدادی و تسهیلات کم‌بهره قرض‌الحسنه بانکی جهت امر مهم توانمند سازی قریب به ۴۰ هزار خانوار تحت حمایت بصورت بلاعوض و معوض پیش بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: از منابع مورد اشاره ۴۵ درصد آن در بخش‌های معیشتی، فرهنگی، سلامت ، مسکن ، کمک به امر ازدواج جوانان ، بیمه‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار ، ایتام ، دانش‌آموزان و دانشجویان و ۵۵ درصد دیگر به‌صورت معوض در راستای ایجاد فراهم نمودن زمینه کسب و کار خانوارها ( اشتغال ) و همچنین کارگشایی پرداخت خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود کمک به حل مشکلات مددجویان نیازمند را رسالت‌های اصلی کمیته امداد عنوان کرد و خطاب به مدیران ستادی و شهرستانی تاکید کرد: در سال ۹۸ تحت هیچ شرایطی نباید صف انتظار و یا افراد پشت نوبتی در حوزه‌های دریافت جهیزیه و کمک به ازدواج ، ودیعه مسکن و تسهیلات کار گشایی وجود داشته باشند.

لطفی با بیان اینکه هیچ مددجویی نباید ناامید از کمیته‌امداد برگردد، خاطرنشان کرد: مشکلات همه مددجویان مراجعه‌کننده به دفاتر امداد باید به دقت و سعه صدر بررسی گردد و برای رفع آن مشکل در چهارچوب مقررات امدادی چاره‌اندیشی شود تا با دست پر برگردند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به سه اقدام برجسته استانی مربوط به فعالیت‌های امدادی کمک به مددجویان در سال ۹۸ خاطرنشان کرد: اولین اقدام مهم و برجسته استانی تکمیل و واگذاری هزار واحد مسکن روستایی و شهری است که از سال گذشته با مشارکت سپاه و استانداری شروع و حداکثر تا بهمن ماه سال جاری واگذار خواهد شد.

وی افزود: برای این تعداد مسکن ۵۰ میلیارد تومان خارج از بودجه سالانه هزینه شده است.

لطفی ایجاد اشتغال در جهت توانمندسازی مددجویان را دومین اتفاق برجسته سال ۹۸ در استان عنوان کرد و گفت: امسال برای پنج هزار نفر از افراد تحت حمایت از طریق کاریابی، راه‌اندازی مشاغل خانگی و همچنین راهبر شغلی، شغل ایجاد می‌شود که ۵۰ درصد آن از رهگذر راهبر شغلی انجام خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به سومین برنامه مهم این نهاد در سال جاری بیان کرد: زمینه اعزام بیش از سه هزار نفر مددجوی زیارت اولی به مشهد مقدس و عتبات عالیات فراهم شده است که ان‌شاالله با همت خیران و مردم نیکوکار استان به خوبی انجام خواهد شد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group