جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

همایش یاوران وقف در سالن نهم دی استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، این همایش روز یکشنبه ۱۲ آبان ماه در سالن‌نهم‌ دی بوشهر برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، در این آئین اظهار داشت: بخشی از کار و هدف اوقاف جهت دهی وقف، برنامه ریزی و نظم دهی موقوفاتی است که متولی نداشته و مدیریت نشده اند که اوقاف نیز مدیریت آن ها را بر عهده می گیرد و به این موقوفات متصرفه گفته می شود.

وی اضافه کرد: از دیگر وظایف ما، حمایت از طرح های دانش بنیان است که توسط جوانان طراحی و اجرا می شود که اوقاف جهت کمک و توسعه طرح هایشان املاک وقف را در اختیار آنان قرار می دهد.

حجت الاسلام اسماعیل پور تصریح کرد: از جمله امورات اوقاف کمک در احیای طرح های دانش بنیان است.

وی بیان داشت: بقاع متبرکه که شامل امام زادگان، مقابر و قدمگاه های سراسر استان است توسط هیئت امنای آن ها که بین 3 الی7 نفر را تشکیل می دهند اداره می شود و اوقاف بر آنان نظارت دارد.

حجت الاسلام اسماعیل پور در این خصوص اضافه کرد: طبق برنامه ای مشخص شده، نذورات مردمی که شامل پول و سایر هدایاست، صرف همان بقعه می شود و هر اموری که وقف یک بقعه یا مکان متبرکه شود، متعلق به همان مکان بوده و هزینه اش صرف همان بقعه می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: کار ما نظارت بر مساجد و اماکن مذهبی که دارای متولی هستند می باشد.

وی در خصوص صرف درآمد موقوفات اظهار داشت: بر اساس نیت واقفین شناسه هایی تعریف شده که طبق وصیتی که واقف دارد تعیین می شود این امور در چه راهی هزینه و وقف گردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خاطر نشان کرد: طرح افق نیز از دیگر برنامه های اوقاف است، که 110 مرکز افق (مرکز اجتماعی فرهنگی قرآنی) در کشور و در پیرامون بقاع متبرکه برقرار هستند.

وی اضافه کرد: طرح شمیم حسینی نیز از دیگر طدح های اوقاف است که از محل نیات روضه خوانی، تکایا و موقوفات در حد توان کمک می کنیم.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان ضمن عرض خیرمقدم از حضور خادمین سنت حسنه وقف، واقفین در بقاع متبرکه واهالی رسانه تشکر و قدر دانی نمود و بیان داشت: دهه ی وقف مصادف با رحلت حضرت محمد (ص) آغاز و در تاریخ 13 آبان روز تاریخی استکبار ستیزی به پایان می رسد.

وی اضافه کرد: 64 ویژه برنامه فرهنگی در بقاع متبرکه با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه در حال اجرا می باشد و هدف ما در راستای ترویج فرهنگ وقف است.

شایان ذکر است در پایان از واقفین استان، فعالان اصحاب رسانه و خادمان حسینی تقدیر و تشکر بعمل آمد.

yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1yavaran vaghf 98 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group