جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

به مناسبت روز جهانی یوگا، همایش استانی یوگا در کانون امام(ره) برازجان برگزار شد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب در این همایش، حرکات یوگا به منظور آشنایی بیشتر افراد با این ورزش انجام شده و با اجرای گروه موسیقی بسیار دلنشین و آرام بخش، پایان یافت.

نائب رییس کمیته یوگا استان بوشهر در این همایش اظهار داشت: واژه Yoga در اصل از واژهٔ «یوج» (Yuj) در زبان سانسکریت که به معنی یکپارچه‌سازی و یگانگی آمده‌ است، گرفته شده و به معنی اتحاد بین تن و روان، و نیروهای مثبت و منفی وجود انسان است.

وی هدف از برگزاری این همایش را ترویج ورزش يوگا و معرفی به مردم، تاثیرات یوگا روی آن ها و ایجاد همدلی و هماهنگی در بین افراد عنوان کرد وبیان داشت: فعالیت یوگا در برازجان از سال ۱۳۸۸ به طور رسمی آغاز شد و یوگا شاید نتواند شخصیت فرد را تغییر دهد اما صبر افراد را بیشتر می کند. 
کازرونیان در ادامه ابرازداشت: به گفته کارشناسان این ورزش، فلسفه یوگا با روح درونی انسان درگیر دارد و تمرینات یوگا می‌تواند روح انسان را تقویت و آن را به آفریننده جهان هستی نزدیکتر کند، تا انسان از لحاظ روحی، درک بیشتری نسبت به خود و خدای خود داشته باشد.
وی بیان داشت: یوگا فواید و ویژگی‌های متعددی دارد و اگر این ورزش به‌طور مرتب و از سنین پایین آغاز و پیگیری شود، فواید آن چندین برابر خواهد شد.
نائب رییس کمیته یوگا استان بوشهر در تشریح فواید موثر رشته یوگا گفت: یوگا به تقویت در تمرکز، تقویت قدرت تخیل و خلاقیت، تقویت اعتماد به نفس و مثبت گرایی، تقویت قابلیت هماهنگی ذهنی با فیزیکی بدن (کنترل بهتر بدنی)، تقویت اعتقاد و کند شدن روند پیری و کاهش تنش و استرس اشاره کرد.

اجرای زنده موسیقی سنتی و حرکاتی از ورزش یوگا از جمله برنامه های این همایش بود.

yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1yoga borazjan 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group