جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس شورای شهر بوشهر با اشاره به تسریع در روند اجرای طرح‌های آبرسانی گفت: با تکمیل این طرح‌ها و نوسازی شبکه آبرسانی نوبت‌بندی آب در محلات جنوبی بوشهر حذف شد.

به گزارش دیارجنوب، ابوذر دهدار در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر توجه به نوسازی و اصلاح شبکه‌های آبرسانی اظهار داشت: یکی از راهکارهای مهم برطرف کردن مشکل بحران آب آشامیدنی در محلات جنوبی بوشهر نوسازی شبکه است که این مهم در دستور کار قرار گرفته است.
وی از کمک اعتباری برای نوسازی شبکه آبرسانی بوشهر خبر داد و تاکید کرد: در راستای برطرف کردن مشکلات آبرسانی و تسریع در روند نوسازی شبکه آبرسانی شهرداری در مورد صدور مجوزهای حفاری برای پروژه نوسازی شبکه آب همراهی داشته که این مهم سبب برطرف شدن مشکلات نوبت‌بندی شده است.
رئیس شورای شهر بوشهر با اشاره به اینکه جیره‌بندی و نوبت‌بندی آب در محلات جنوبی شهر بوشهر حذف شده است تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده قرار است فازهای بعدی نوسازی شبکه آبرسانی در سایر محلات بوشهر تسریع یابد که انتظار می‌رود نوبت‌بندی آب در سایر محلات شهر بوشهر در آینده نزدیک حذف شود.
دهدار گفت: متاسفانه بوشهر تنها مرکز استان در کشور دارای نوبت‌بندی آب است ولی اکنون گام‌های امیدبخشی با مشارکت مدیریت شهری و شرکت آبفا برای بهبود این وضعیت در حال اجرا است.
وی به مصوبه شورای شهر در تعامل مشترکان آب شهر بوشهر در نوسازی شبکه آبرسانی پرداخت و افزود: مصوبه سال گذشته شورای شهر در چارچوب تبصره 7 به منظور همکاری و تعامل مشترکان در نوسازی شبکه آب که پرداخت معادل آن در تعهد وزارت نیرو است، جهش خوبی در نوسازی شبکه آبرسانی بوشهر داشته است.
رئیس شورای شهر بوشهر بیان کرد: بر اساس وعده مدیرعامل شرکت آبفای استان، انتظار می‌رود تا سال 1400 نوبت‌بندی آب در مرکز استان بوشهر برداشته شود.
دهدار از اتصال پایگاه هوایی به شبکه فاضلاب بوشهر خبر داد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده فاضلاب پایگاه هوایی بوشهر به شبکه فاضلاب این شهر متصل می‌شود که مقدمات اولیه و تزریق اعتبار آغاز شده است.
وی با تاکید بر نقش مهم اتصال فاضلاب پایگاه هوایی به شبکه فاضلاب در حل مشکلات زیست محیطی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تا یک ماه آینده این پروژه به نتیجه برسد که این طرح نقش موثری در بهبود مشکلات زیست محیطی خصوصا در ساحل بوشهر ایفا می‌کند./تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group