جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

عضو دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور را به سوء استفاده از سوگند ریاست‌جمهوری خود متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، وال دمینگس، نماینده دموکرات ایالت فلوریدا با اشاره به رسوایی اوکراین‌گیت گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به شکل خطرناکی از سوگندنامه خود سوء استفاده کرده است.
دمینگس -که عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا است- در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز ساندی اعلام کرد: کاملا مشخص است که ترامپ سعی داشته تا یک کشور خارجی را به اجبار وادار (به انجام خواست خود) کند. به اعتقاد من، رئیس جمهور به طور خطرناکی از سوگند و قدرت اجرایی خود سوء استفاده کرده است.
او در پاسخ به این سوال که چرا نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دستور رای گیری درباره استیضاح رئیس‌جمهور را نداده است، گفت نمایندگان در تلاشند تا یک تحقیق بسیار روشمند و جامع برای اتخاذ یک تصمیم بسیار مهم و تاریخی را صورت دهند.
در پی افشای جزئیاتی از درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از ترامپ انتقاد کردند. محتوای گفت‌وگوی ترامپ و ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است.
او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند. در نتیجه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، هفته پیش آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را بر سر درخواست کمک از یک دولت خارجی اعلام کرد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group