پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای انیمیشن‌سازی استان بوشهر با نام «آکام» با هدف تربیت نیروی موفق در زمینه انیمیشین‌سازی و گسترش این علم در شهر وحدتیه دشتستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی عصر امروز در آیین افتتاح اولین آموزشگاه آزاد انیمیشن‌سازی در استان بوشهر اظهار داشت: انیمیشن‌‌سازی به عنوان یک علم و صنعت فراگیر و پیشرو نیازمند دانش روز و خلاقیت است و برای خلق یک اثر خوب تسلط بر یک نرم‌افزار خاص کافی نیست و از این رو آموزش چندین نرم افزار مرتبط با موضوع انیمیشن‌سازی باید در نظر گرفته شود و این کار قرار است در این آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای برای اولین بار در استان انجام شود.

امام جمعه سعدآباد افزود: ایجاد چنین آموزشگاهی در شهر وحدتیه، در جهت اهداف نظام جمهوری اسلامی و اشتغال است و انتظار می‌رود مسؤولین حمایت جدی خود را از این آموزشگاه داشته باشند تا بتوانیم با سرعت هرچه بیشتر شاهد پرورش نیروی‌های خبره در زمینه انیمیشن در سطح استان باشیم.

معاون اداری و پشتیبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: امروز یکی از آموزشگاه‌های مهم و منبع درآمد برای جوانان در حوزه دیجتیال در استان بوشهر راه‌اندازی شد.

جلیل زارع افزود: با راه‌اندازی چنین آموزشگاه‌هایی اشتغال و توسعه مهارت در جامعه گسترش می‌یابد.

وی بیان کرد: توسعه مراکز خصوصی در دولت تدبیر و امید از برنامه‌های مهم است که در مجموعه فنی و حرفه‌ای از جایگاه به‌سزایی برخوردار است که در این ارتباط ۱۴۰ آموزشگاه در حوزه خصوصی فعال است.

مدیر دفتر فنی مالکیت فکری و انتقال فناوری پارک علم و فناوری استان بوشهر نیز در این آئین گفت: یکی از مأموریت‌های پارک علم و فناوری حمایت از واحدهای فناور برای تأمین نیازهای مهارتی جامعه است.

رسول منصوری‌فرد افزود: پارک علم و فناوری استان بوشهر در دو دهه گذشته فعالیت‌های ارزشمندی داشته است که یکی از آنها ایجاد و حمایت از شرکت‌های با تولید محتوای الکترونیکی و فضای مجازی است.

وی بیان کرد: آموزشگاه انیمیشن‌سازی دشتستان به عنوان اولین آموزشگاه انیمیشن‌سازی در استان بوشهر و چهارمین مرکز آموزشی در کشور است که مأموریت آن ارتقای مهارت تولید محتوای الکترونیکی در جامعه است.

مدیر دفتر فنی مالکیت فکری و انتقال فناوری پارک علم و فناوری استان بوشهر یادآور شد: بیشتر تولید این مرکز علاوه بر آموزش تولید محصولات دوبعدی، تک‌فریم و دیجیتال، موشن‌گرافیک و جلوه‌های ویژه است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group