سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طی شش ماه نخست امسال، میزان صادرات و واردات کالا در بنادر کشور نسبت به سال قبل افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راستاد صبح چهارشنبه در حاشیه افتتاح نیروگاه گازی بندر بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های بندری رد استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.
وی با اشاره به احداث نیروگاه گازی ۴.۵ مگاواتی بندر بوشهر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان ۱.۵ میلیون یورو و ۵۰ میلیارد ریال اضافه کرد: تلاش شده تا نیازهای بندر بوشهر با توسعه زیرساخت‌ها برطرف شود.
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور خاطرنشان کرد: بنادر کوچک استان بوشهر نیز ظرفیت‌های بسیار زیادی برای حمل و نقل کالا بین بنادر داخلی، کاپوتاژ و صادرات و واردات منطقه‌ای دارند که باید از این ظرفیت استفاده شود.
وی از احداث زیرساخت و توسعه ظرفیت برای بهبود وضعیت تجاری و افزایش میزان حمل و نقل خبر داد و بیان کرد: با توسعه زیرساخت‌های بندری شاهد افزایش تمایل تجار و فعالان اقتصادی برای فعالیت‌های تجاری در بندر بوشهر خواهیم بود.
راستاد با اشاره به تصویب ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه بندر کنگان در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، افزود: مطالعات اولیه این پروژه انجام شده و تلاش داریم در حداقل زمان ممکن عملیات اجرایی توسعه ظرفیت حوضچه بندر کنگان را آغاز کنیم.
وی به تلاش دشمنان برای ضربه‌زدن به اقتصاد کشور با اعمال تحریم‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: با وجود این اقدامات، میزان تخلیه و بارگیری کالا و بار در بندرهای کشور طی شش ماه نخست امسال نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش یافته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش هفت درصدی میزان صادرات طی شش ماه نخست امسال نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: طی این مدت میزان واردات کالا در بنادر کشور نیز ۲۴ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کالای اساسی در بندر امام خمینی ۴۹ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در بندر بوشهر نیز شاهد افزایش سه درصدی میزان تخلیه و بارگیری کالا نسبت به سال قبل هستیم.
کد خبر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group