شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران پس از انبیا و اولیای الهی رسالت هدایت بشر و در مسیر عدالت قراردادن انسان‌ها را به عهده دارند که نباید این مهم تحت الشعاع مشی سیاسی آنها قرار گیرد.

محمد باقر سعادت روز یکشنبه در آیین تجلیل از اصحاب رسانه در محل فرمانداری دشتستان افزود: همه روزهای سال مرتبط و متعلق به خبرنگار است و خبرنگاران چشم و چراغ مردم هستند و قلم، قدم، مسیر و حرکت آنها باید در جهت عدالت و بیان حقایق باشد.

وی بیان کرد: نقدکردن که در واقع در دستور کار خبرنگاران است، باعث پویایی و تعالی فرد و جامعه می‌شود اما نقد باید منصفانه باشد تا جامعه را در مسیر حق و توسعه قرار دهد.

سعادت در باره ورود خود به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز به جمع بندی قطعی نرسیده ام باید بررسی کنم که اگر بتوانم موثر واقع شوم وظیفه شرعی و قانونی خود می‌دانم که حضور پیدا کنم.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از بدو پذیرش مسئولیت نمایندگی مردم سعی کرده ام همواره حق را بگویم و در جاهایی که در حق مردم دشتستان اجحاف شده ذره‌ای کوتاهی نکردم و محکم ایستادم و در اولویت‌هایی همچون آب، کشاورزی، درمان، آموزش و محرومیت‌زدایی روستایی و راه تلاش کردم و در سطح ملی پیگیری‌های خوبی تا حصول نتیجه صورت دادم.

وی به آتش سوزی بیمارستان ۱۷شهریور در روزهای آغاز مسئولیت خود و تلاش برای بازسازی این مرکز درمانی اشاره کرد و افزود: باوجود شاخص نبودن نیاز شهرستان به دو بیمارستان در گام اول ۱۸میلیارد ریال برای آغاز پروژه اخذ شد و اکنون در مراحل پیشرفت فیزیکی خوبی قرار دارد.

سعادت، به توسعه بیمارستان تامین اجتماعی مهر برازجان و خارج کردن آن از تک تخصصی بودن زنان و زایمان اظهارداشت: این بیمارستان نیز اکنون با افزودن ۲ هزارو ۵۰۰ مترمربع به فضای موجود توسعه پنج بخش در تخصص های مختلف درحال فعالیت است.

وی به طرح تحول کشاورزی و تصویب آبیاری تحت فشار به مساحت ۲ هزار و۴۰۰ هکتار برای نخیلات سعدآباد، ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار آبپخش و یکهزار و ۵۰۰ هکتار نخیلات کلل، احداث ۱۰زمین و دو سالن ورزشی، کمک به تجهیزات آموزش وپرورش و تهیه وسایل سرمایشی مدارس و تعمیرات استخر برازجان به عنوان پیگیری های دوره نمایندگی خود اشاره کرد.

سعادت همچنین تلاش برای فعال کردن پروژه‌های سد دالکی، راه آهن بوشهر، بزرگراه دالکی کنارتخته، آب بخش‌های ارم و بوشکان و راه‌های روستایی را از دیگر خدمات دوره نمایندگی خود برشمرد.

وی در مورد وضعیت پیشرفت فیزیکی سد دالکی گفت: سد دالکی پیشرفت خیلی خوبی داشته و قرارگاه خاتم الانبیاء متولی امر ساخت سد سه شیفت در حال کار است این سد ۲ تونل دارد که هر کدام ۷۰۰ متر است تونل اول به پایان رسیده و تونل دوم نیز ۶۰۰ متر آن کار شده است و ۱۰۰متر آن مانده و روند کار ادامه دارد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group