جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مراسم سنتی سفره حضرت قاسم (ع) توسط بانوان نظرآقایی برگزار شد

به گزارش دیارجنوب، عزاداری بانوان در نظرآقا سابقه ای کهن دارد و زنان این روستا دوش به دوش مردان این دیار در سوگ امام حسین علیه السلام و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش در ایام محرم به شیوه های گوناگون به عزاداری می پردازند.

اجرای مراسم سنتی سفره حضرت قاسم (ع) از جمله مراسمات مذهبی در نظرآقاست که توسط بانوان نظرآقایی همه ساله با شور و حرارت خاصی در منزل مرحوم عبدالله رزمجو در هیئت سیدالشهداء برگزار می شود.

این مراسم که هشتم ماه محرم برگزار می شود، بانوان عزادار نظرآقا وسایلی از قبیل: آئینه ، شمعدان، آجیل، مشکل گشا، گلاب، حنا، شیرینی و میوه و ... را در سینی می‌گذارند، روی آن پارچه سبز می‌کشند و بالای سر گذاشته و عزاداری می‌کنند.

در این مراسم سنتی هرکس حاجتی داشته باشد نذر می‌کند که در صورت روای حاجتش سال آینده یک سینی آماده می کند و به صاحب مجلس تقدیم می کند.

sofre ghasem nazaragha 1sofre ghasem nazaragha 1sofre ghasem nazaragha 1sofre ghasem nazaragha 1sofre ghasem nazaragha 1sofre ghasem nazaragha 1sofre ghasem nazaragha 1sofre ghasem nazaragha 1sofre ghasem nazaragha 1sofre ghasem nazaragha 1sofre ghasem nazaragha 1sofre ghasem nazaragha 1sofre ghasem nazaragha 1sofre ghasem nazaragha 1sofre ghasem nazaragha 1

عکاس: علی رزمجو

استان بوشهر

Template Design:Dima Group