جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

بازنشستگان گنجینه‌های تجربه هستند و با توجه به اینکه سال‌ها خدمات صادقانه در دستگاه‌های اجرایی داشتند باید از توان و ظرفیت آنان استفاده شود.

به گزارش دیارجنوب مدیرصندوق بازنشستگی کشوی استان بوشهر سه‌شنبه شب در چهاردهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: در تمام دنیا به منظور استفاده از تجربه‌های بازنشستگان برای آنها اتاق فکر تشکیل می‌دهند که امید می‌رود در کشور ما هم این اتفاق رخ دهد.

داریوش کشتکار افزود: با کمال تاسف بیشتر بازنشسته‌هایی که در این چند سال به این صندوق مراجعه کرده‌اند از ناملایمتی‌ها و کوتاهی‌ دستگاه‌ها گلایه دارند که امید می‌رود در گام دوم انقلاب شاهد هم‌بستگی و هم‌دلی بیشتری بین بازنشستگان و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی گفت: جلسه‌های هم‌اندیشی متعددی با کانون‌های بازنشستگی و بنیاد مردم نهاد جهان‌دیده برگزار شده که منجر به پرداخت تسهیلات، برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی، برنامه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی و همایش‌های تجلیل شده است.

کشتکار اضافه کرد: جشنواره بزرگداشت مقام بازنشستگان با هدف بزرگداشت مقام و منزلت بازنشستگان در خانواده و جامعه، شناسایی نخبگان بازنشسته، معرفی و تقدیر از بازنشستگان نمونه، فراهم ساختن زمینه لازم برای ایجاد تشکل‌های تخصصی بازنشستگان و انتقال تجارب به نسل‌های بعدی برگزار شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر عنوان کرد: برای شرکت در این جشنواره ۱۸ اثر ارسال شد که با تشکیل کمیته بررسی آثار بازنشستگان نمونه در نهایت پنج نفر از بازنشسته‌های نمونه استان معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

رئیس شورای کانون‌های بازنشستگی استان بوشهر گفت: تکریم بازنشستگان نیز مشابه هفته گرامیداشت مقام معلم هرگز پاسخی مناسب به سال‌ها خدمت پیشکسوتان نبوده است و ما همچنان از مقامات مسئول نامهربانی می‌بینیم.

عالی بازدار افزود: نمایندگان مجلس، صندوق بازنشستگی کشوری و مقامات محلی تاکنون مطالبات ما را نادیده گرفته و خواسته‌ها و انتظارات ما را تامین نکرده‌اند.

وی عنوان کرد: مطابق مفاد بند ج ماده ۱۱۲ برنامه ششم توسعه به منظور جبران عقب‌ماندگی شهرهای واقع در مناطق عملیاتی دفاع مقدس که توسط ستادکل نیروهای مسلح محدوده مناطق مشخص شده است، مزایایی برای کسانی که در طول جنگ تحمیلی در آن شهرها سکونت و اشتغال داشته‌اند در نظر گرفته‌اند که این اقدام جای سپاس دارد.

بازدار تصریح کرد: بر این اساس در استان بوشهر شهرهای بوشهر، خارگ، گناوه و دیلم، مشمول استفاده از این مزایا می‌شوند بر اساس این بخشنامه سازمان امور استخدامی کشور مکلف به صدور احکام پرداخت مزایای شاغلان مناطق عملیاتی برابر ضوابط شده است.

وی ادامه داد: پس از اجرای این قانون کسانی که مهر ماه ۹۷ به شهرهای یاد شده منتقل شده‌اند و متولدان ۱۰ سال بعد از جنگ که جنگ را ندیده‌اند از امتیازات افزایش حقوق تا ۲۵ درصد بهره‌مند شده‌اند اما بازنشستگانی که در دوران دفاع مقدس در مناطق یاد شده سکونت و به کار اشتغال داشتند فراموش شده‌اند.

رئیس شورای کانون‌های بازنشستگی کشوری استان بوشهر ادامه داد: همچنین در ماده ۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری تاکید شده است مبنای تعیین حقوق و مزایای کارمندان، بازنشستگان،مستمری بگیران و نظام پرداخت کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید یک‌جا دیده شود اما بی‌اعتنایی به این ماده قانونی بالادستی و غفلت از ۳۰ سال خدمت به ویژه در دوران دفاع مقدس از طرف قانون‌گذاران و مجریان آن، باعث شگفتی و نارضایتی شده است.

بازدار عنوان کرد: براساس ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در چارچوب بودجه‌های مصوب، کارمندان و بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان را علاوه براستفاده از بیمه درمان با مشارکت آنان به صورت هماهنگ و یکنواخت تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند اما در اجرای این ماده قانونی نیز حقوق بازنشستگان نادیده گرفته شده است.

وی گفت: اعتبارات بیمه تکمیلی از سوی صندوق بازنشستگی و دولت و بازنشستگان تامین می‌شد، ولی چند سالی است که دولت سهم خود را نمی‌پردازد و در نتیجه تعرفه‌های بیمه تکمیلی پاسخگوی هزینه‌های بسیار بالای پزشکی که نیست.

بازدار اضافه کرد: یکی از درخواست‌های مکرر کانون‌های بازنشستگی کشوری در استان بوشهر ساخت و تجهیز خانه امید است که ساخت آن‌ها از سال ۱۳۸۶ در سطح کشور آغاز شده است و در هرشهر با همکاری شهرداری زمین‌هایی در فضای سبز و یا نزدیک به پارک‌ها مکان‌یابی و در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری قرار گرفته است تا احداث خانه امید ویژه بازنشستگان اجرا شود.

وی یادآور شد: در حالی که در استان همجوار ما پنج باب خانه امید احداث شده است اما در بوشهر حتی یک‌بار هم این اتفاق نیفتاده است.

در ادامه از ورزشکاران، بازنشستگان نمونه استانی، کانون بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان دشتستان به عنوان کانون برتر استان و اسکندر احمدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه به عنوان مدیر نمونه در دستگاه‌های اجرایی که نهایت همکاری و همراهی با بازنشستگان دستگاه خود را داشته است، تقدیر و تجلیل شد.

bazneshastegan saderat 1bazneshastegan saderat 1bazneshastegan saderat 1bazneshastegan saderat 1bazneshastegan saderat 1bazneshastegan saderat 1bazneshastegan saderat 1bazneshastegan saderat 1bazneshastegan saderat 1bazneshastegan saderat 1

bazneshastegan saderat 10

استان بوشهر

Template Design:Dima Group