شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مراسم افتتاحیه ی دوره ی تابستانه ی نقالی و شاهنامه خوانی با تدریس بانو بهار غلامی در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شهر برازجان برگزار شد.

فاطمه خاکسار- به گزارش دیارجنوب در این افتتاحیه سیده خدیجه حسینی عضو شورای شهر و ریس کمیسیون فرهنگی شورا و مهوش غلامی مدرس فن بیان و سخنوری حضور داشتند .

سیده خدیجه حسینی ضمن تشکر و قدردانی از برگزاری کلاس نقالی و شاهنامه خوانی گفت: امروزه معضلی که جنوب کشور مخصوصا استان بوشهر با اون دست و پنچه نرم میکند عدم اعتماد به نفس است، نقالی میتواند تقویت کننده ی اعتماد به نفس و عزت نفس باشد.
وی اضافه کرد: نقالی نه تنها میتواند هنر باشد بلکه میتواند در اینده پیش زمینه ی کارافرینی برای بچه ها باشد زیرا بچه های نقال با دیگر سنین متفاوت هستند و آموزش های متفاوتی در راستای زندگی ، بواسطه هنر نقال و شاهنامه خوانی دیده اند.

naghali bahar 1

این عضو شورای شهر برازجان ضمن خبر تصویب طرح حامد مشایخی فرد با موضوع خانه نقالی برای اولین بار  در شهرستان تاکید کرد: با پیگیری های حامد مشایخی و عبدالرضا شنان پور رییس ارشاد دشتستان  بزودی خبر خوبی به گوش علاقمندان به هنر نقالی و آیینی خواهد رسید.

سیده خدیجه حسینی در پایان ضمن تشکر از والدین فرمودند : شاید بهار غلامی ها تازه در این عرصه وارد شده باشند ولی شما که از الان توی سن کم دارید با بچه هاتون کار میکنید، مطمئن باشید آینده ی روشنی پیش روی بچه های شماست.

حامد مشایخی فرد از فعالان حوزه فرهنگی و هنری در ادامه این مراسم گفت: فضای شاهنامه فضای بزرگی ، اخلاق ، عزت ، جوانمردی ، ایستادگی و مقاومت در مقابل ظلم و بیداد و صبوری و شجاعت و ایثار است.
وی تصریح کرد: اگر تلاش کنیم و رسالت شاهنامه را به درستی برای کودکان و نوجوانان شرح دهیم و آنها را دعوت کنیم به اندیشیدن به روایات شاهنامه مطمنا این عمل باعث جلوگیری از خیلی از ناهنجاری های بوجود امده در جامعه می شود.

naghali bahar 1

وی اضافه کرد: تکرار داستانهای اساطیری و کهن مقام و منزلت و جایگاه انسان را در ذهن کودک و نوجوان عصر حاضر شکل می دهد.
مشایخی فرد ذهن کودک و نوجوان را در حال رشد و شکل گیری توصیف کرد و بیان داشت: اگر از همان ابتدای کودکی و نوجوانی سعی کنیم به انها معنی واقعی ایمان ، پیمان بستن ، دلاوری ، راستی و درستی، خردورزی ، مهر و خدمت به همدیگر را در ذهن کنجکاو و جستجوگرشان وارد کنیم مطمنا در مهمترین مساله یعنی تربیت کودکان و نوجوانان نقش پررنگی ایفا خواهد شد و این مسیر در تربیت سمت و سوی مثبتی خواهد گرفت.

وی در پایان برای کودکان و نوجوانان حاضر در سالن از خانم رزمپا و خانم حسینی تشکر و برای خانم غلامی ارزوی موفقیت و سرافرازی کردند.

مهوش غلامی مدرس فن بیان در این مراسم هنر نقالی را دنیایی دلپذیر و دلچسبی عنوان کرد و گفت: دنیای هنر نقالی علاوه بر داستان میتوانید خردورزی،مهرورزی ،برابری، برادری،استقامت و پایداری را توی ادبیات اصیلمان به راحتی به دست بیاورید.
وی در ادامه اذعان داشت: امروزه بچه های ما با همین سن کم به راحتی میتوانند ادبیات اصیلمان را در نهاد خودشان بپذیرند و در آینده ایی نه چندان دور همچو خانم بهار غلامی به راحتی در جامعه ی امروز ما درخشش چشمگیری داشته باشند.
در پایان خانم رزمپا مدیر کانون ضمن تشکر و قدردانی از همه والدین و کودکان به شرح برنامه های کانون در خصوص اینده ی هنر نقالی پرداختند.

«  تصاویر مراسم افتتاحیه ی دوره ی تابستانه ی نقالی و شاهنامه خوانی در برازجان »

naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1naghali bahar 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group