پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

فرماندار جدید دشتستان در جلسه معارفه خود مدیریت جهادی را سرلوحه کار خود قرار دادن مطرح کرد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، استاندار بوشهر ضمن عرض خیر مقدم، تسلیت جهت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این جلسه اظهار داشت: از همه مسئولین و عزیزانی که این دعوت را پذیرفتند قدردانی می کنم و تشکر ویژه از ارسلان زارع جهت تلاش هایی که طی ۵ سال انجام دادند و تشکر از جواد لقمان زاده طی مدت ۶ ماهی که سرپرستی فرمانداری دشتستان را بر عهده داشتند.

عبدالکریم گراوند در خصوص تغییر سرپرست فرمانداری بیان داشت: جواد لقمان زاده از سمتِ وزارت کشور تائید نشد و با وجود اینکه شرایط احراز تصدی فرمانداری را نداشت باز هم به پیشنهاد نماینده دشتستان از وی حمایت کردیم و درخواست را به وزارت کشور فرستادیم و پیگیری های لازم به عمل آمد اما نتیجه بخش نبود.
وی اضافه کرد: طبق شرایط کار گروه وزارت کشور که در سال ۸۹ طبق مصوبه شورای عالی اداری تعیین شده، باید فرماندار درجه یک و ۱۰ سال سابقه مدیریت داشته باشد که جواد لقمان زاده این شرایط را دارا نبود.
استاندار بوشهر بیان کرد: فرماندار باید پلکانی مسیری را طی کند و ما مسئولان امنیت داخل کشور هستیم، اگر نتوانیم از این عهده بر آییم خودمان عامل مشکل خواهیم بود.

moarefeh farmandar dashtestan 1

گراوند تصریح کرد: جواد لقمان زاده بایستی در این جلسه حضور می یافت چرا که ما وزارت کشوری هستیم و نباید با یک اشتباه به جایگاه خود آسیب برسانیم.
وی اضافه کرد: یکی از دغدغه های من بکارگیری وی در پستی جدید بود چرا که از نیروهای خوب هستند اما اینگونه رفتار بعنوان نمره منفی در پرونده وزارت کشوری ها قرار خواهد گرفت.

گراوند خاطرنشان کرد: افراد باید فرصت هایی که در اختیارشان قرار می گیرد را قدر دانسته فرصت هایشان را نسوزانند و باید بدانند اینگونه رفتارها می تواند در آینده آنها تاثیرگذار باشد.

عبدالکریم گراوند تاکید کرد: فتح الله نوروزی را به عنوان فرماندار معرفی می کنم، وی در گناوه، جم، کنگان و در چهار شهرستان فعالیت دارد و کار می کند.

وی دلیل انتصاب فرمانداران شهرستان را قرار گرفتن در آستانه انتخابات و آغاز بازگشایی مدارس دانست.

moarefeh farmandar dashtestan 1

گراوند توصیه های خود به فرمانده جدید دشتستان را اینگونه بیان کرد: به جهت وزارت کشوری شدن همانطور که معلم هستید باید طبق شیوه معلمی عمل کرده چرا که تکریم مردم برای ما مهم است و باید شبانه روز خود را وقف مردم کرده و از این فرصت ها برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: ما ظرفیت های بسیاری در شهرستان دشتستان در حوزه های مختلف دارا هستیم و فرماندار جدید بایستی از این ظرفیت ها استفاده و طرح های زیربنایی و توسعه اقتصادی را از سر بگیرد و همچنین بایستی ارتباط و تعامل خوبی را با سازمان های مردم نهاد و مسئولین داشته باشد.

گراوند در خصوص مسائل و مشکلات آب دشتستان اظهار داشت: حدود ۳۰۰ میلیارد در حوزه آب در یک سال و نیم گذشته هزینه کردیم و از نوروزی خواست که همواره پیگیر این مسائل باشد و آب دشتستان را تیک بزند و در اولویت ها قرار دهد.

وی در پایان، اتحاد، برادری و انسجام را از مهمترین ارکان نظام دانست و برای نوروزی آرزوی موفقیت کرد.

نماینده مردم دشتستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت جهت ایام محرم در این جلسه اظهار داشت: از ارسلان زارع بعنوان فرماندار و سکان دار دشتستان طی این ۵ سال که خدمات ارزنده ای داشتند تشکر می کنم و بر خود می بالم که فرزندی از دشتستان سکان دار گیلان است.

وی همچنین از جواد لقمان زاده که طی ۶ ماه سرپرستی فرمانداری را بر عهده داشتند تشکر نمو و در این خصوص بیان داشت: تنها به دلیل نداشتن تجربه کافی و شرایطی که وزارت کشور لحاظ کرده اند جواد لقمان زاده تائید نشد چرا که فرماندار باید درجه یک و دارای سابقه باشد و وی از این تجارب کافی برخوردار نبود.

moarefeh farmandar dashtestan 1

سعادت بیان کرد: ما بایستی دست در دست هم و طبق قوانین پیش رویم و دستگاه های نظارتی خود را از دستگاه های اجرایی جدا ندانند و همکاری های لازم را در کنار هم داشته باشند.
وی در خصوص فرماندار جدید دشتستان تصریح کرد: فتح الله نوروزی فرماندار جم و کنگان بوده که با درخواست استاندار این مسئولیت بر عهده وی قرار گرفت و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

فرماندار جدید دشتستان اظهار داشت: از اعتماد استاندار به بنده حقیر سپاسگزارم و امید که بتوانم پاسخگوی این اعتماد باشم و از ارسلان زارع و جواد لقمان زاده تشکر نمود.

وی بیان داشت: بسی خرسندم که بار دیگر در خدمت مردم دشتستان هستم و امیدوارم با تجربیاتی که دارم و با همراهی و تعامل مسئولین در تامین شورای اداری اقدامات خوب و موثری را در دشتستان داشته باشم.

moarefeh farmandar dashtestan 1

نوروزی تصریح کرد: اندیشه ام اعتدال، رفتارم در چهارچوب قانون و از شتابزدگی پرهیز خواهم کرد.
وی اضافه کرد: مدیریت جهادی را سرلوحه کارخود قرار داده و با همکار و همدلی پیش خواهم رفت و به خودباوری و سرمایه های اجتماعی توجه خواهم کرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: با دغدغه های مردم دشتستان آشنا هستم و را بکارگیری فعالان،سمن ها و انجمن ها پیگیر مسائل دشتستان خواهم بود و برای اجرایی شدن موارد و مسائل با همکاری هم پیش خواهیم رفت.

moarefe farmandar dashtestan
وی در پایان بیان داشت: با همراهی شما از فردا صبح کار خود را از سر خواهم گرفت.
مشاور رسانه ای استاندار اظهار داشت: استاندار دقیق و سخت کوش استان همیشه ارادت خاصی به شهرستان دشتستان داشته اند.
وی بیان داشت: دشتستان به لحاظ وسعت بزرگترین شهرستان است و معمولا بعنوان دشتستان بزرگ مطرح و شناخته شده است و این نشان دهنده بار مسئولیت بزرگی است که استاندار بر روی دوش فتح الله نوروزی قرار داده و از حسن انتخابشان سپاسگزاریم و امید اینکه در دشتستان منشاء خیر و برکت خواهد بود.

moarefeh farmandar dashtestan 1

وی در خصوص بحث آب بیان کرد: کاری که در بحث آب در دو سال اخیر صورت گرفته برابر با چهل سالی است که از دوره انقلاب گذشته و رو به بهبود است اما این کار را تمام شده ندانید و فرماندار جدید پیگیر این مسئله باشد.

صابری اضافه کرد:تیم هندبال ستارگان دشتستان تنها تیم لیگ برتری استان است و ما در این تیم استعدادهای نمونه و نابی داریم ولی این تیم با مشکلات مالی روبه روست که امیدواریم این مسئله را هم پیگیر باشیم.

وی در پایان ضمن تشکر از ارسلان زارع فرماندار پیشین دشتستان بیان داشت: مسئولیت فرماندار بودن کار بسیار مشکلی است که امیدواریم بتوانند از عهده این امر برآیند و از زحمات جواد لقمان زاده که به مدت 6 ماه سرپرستی فرمانداری دشتستان را بر عهده داشته تشکر می کنیم.

moarefeh farmandar dashtestan 1

گفتنی است در پایان جلسه استاندار حکم فرمانداری دشتستان را به فتح الله نوروزی تقدیم نمود.

moarefeh farmandar dashtestan 1

 خبرمرتبط:

جلسه معارفه فرماندار جدید دشتستان برگزار شد+تصاویر اختصاصی

استان بوشهر

Template Design:Dima Group