پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

گناوه - ایرنا - اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیلم که بیش از یک دهه زیر نظر شهرستان گناوه بود، روز چهارشنبه در آیینی با حضور مسئولان استان بوشهر افتتاح و مستقل شد.

با توجه به حساسیت شمال استان و وجود حیات وحش و تاسیسات نفتی در شهرستان دیلم ، راه‌اندازی اداره حفاظت محیط زیست در این منطقه ضروری بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در حاشیه افتتاح این اداره به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مهمترین اهداف استقرار اداره حفاظت محیط زیست تکریم ارباب رجوع، حفاظت از محیط زیست و حل بخشی از نیازهای شهرستان دیلم است.
فرهاد قلی نژاد افزود: با استقرار اداره حفاظت محیط زیست در دیلم تلاش داریم در سال رونق تولید از شکار و صید غیرمجاز جلوگیری، حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری و بخشی از نیازها و پاسخ استعلامات، مکاتبات و مطالبه های مردمی در خود شهرستان انجام شود.
وی یادآورشد: در زمان حاضر تمامی شهرستان های استان بوشهر دارای اداره حفاظت محیط زیست مستقل هستند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: سازمان های مردم نهاد زیست محیطی این شهرستان توانمند و فعال و در آگاهی بخشی مردم در حفاظت از طبیعت و محیط زیست گام های موثری برداشته‌اند.
وی ادامه داد: احداث ، تجهیز و راه اندازی مرکز تحقیقات زیست محیطی شمال استان بوشهر در شهرستان دیلم برای سال آینده در دستور کار حفاظت محیط زیست استان بوشهر قرار گرفته است.
قلی نژاد گفت: این مرکز به آزمایشگاه، کتابخانه و محل آموزش و تنویر افکار عمومی در ارتباط با محیط زیست طراحی و مجهز می‌شود.
وی استقرار مرکز تحقیقات را در افزایش نیروی انسانی اداره حفاظت محیط زیست دیلم موثر دانست و گفت: یکی از برنامه های اولویت دار در زمینه جذب نیروی در ادارات محیط زیست استان استفاده از نیروهای بومی توانمند و دوست دار طبیعت است.
وی بیان کرد: در گذشته نیروهای غیربومی پس از قبولی در آزمون و شروع به کار در استان بوشهر پس از چند سال به استان های خود انتقال می‌یافتند که این امر باعث شده در زمان حاضر این اداره کل با ۲۵۰ نفر چارت خالی مواجه باشد و رسیدگی به امور مسایل زیست محیطی تنها با ۱۴۰ نفر انجام شود.
عبدالامیر قاسمی فرماندار دیلم افتتاح اداره حفاظت محیط زیست را در این شهرستان به فال نیک گرفت و گفت: امیدواریم با حضور کارشناسان بومی در این اداره، برای مقابله با آسیب های زیست محیطی شهرستان، اقدام های جدی صورت گیرد.
حجت الاسلام سید ابوالحسن حسینی بوشهری امام جمعه دیلم گفت: با توجه به اهمیت زیست انسان و همزیستی با طبیعت، به مقوله محیط زیست در شهرستان دیلم باید اهمیت ویژه قایل شد.
در پایان از محمد تولیده رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه که بصورت مشترک حوزه شهرستان دیلم و گناوه را تحت پوشش داشت، تقدیر و عبدالرسول خالق پناه به عنوان نخستین رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیلم معرفی شد.
شهرستان دیلم در ۲۱۰ کیلومتری شمال استان بوشهر قرار دارد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group