جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از فیشینگ با ترفند اشتغال در سایت‌های کاریابی خارجی خبر داد و به افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی تخصصی و جویای کار هستند هشدار داد : مراقب این گونه فیشینگ‌ها از طریق سایت‌های اینترنتی کاریابی باشند.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ "مهدی قاسمی" رئیس پلیس فتا بوشهر در این خصوص گفت: در چند روز اخیر تعدادی از هم استانی‌ها به پلیس فتا مراجعه و اعلام داشته اند با توجه به اینکه دارای تحصیلات دانشگاهی تخصصی بوده‌اند و به‌علت عدم اشتغال در کشور با حقوق و مزایایی که مورد نظر داشته‌اند، اقدام به بارگزاری درخواست اشتغال در سایت‌های کاریابی خارجی اینترنتی کرده‌اند.
قاسمی با تأکید بر اینکه پلیس فتا شبانه روز تلاش می‌نماید در جهت ایمن سازی فضای سایبر اقدامات خود را ارتقاء بخشد ولی بعلت گستردگی حوزه های مختلف این فضا، تحقق این مهم نیازمند همکاری و تعامل و همراهی مردم می‌باشد و در این خصوص توصیه کرد : از بارگزاری تصاویر اوراق هویتی و مدارک شخصی خود در اینترنت خصوصاً سایت‌های خارجی به‌جهت احتمال سوء استفاده مجرمانه از آنها خودداری کنید.
این مقام مسئول ادامه داد:قبل از انجام هر عملیات بانکی یا واریز وجوهی، از صحت موضوع و اصالت درگاه بانکی یقین پیدا کنید، توجه به آدرس اینترنتی ارائه شده ضروری می باشد.
وی اظهار داشت: سایت‌های کاریابی خارجی، محیطی قابل اعتماد جهت درخواست اشتغال نبوده و حتماً در خصوص اصالت هویت و اعتبار شرکت‌ها و حتی ایمیل‌های ارسالی باید تحقیق کرد.
قاسمی تصریح کرد: جهت اشتغال به‌صورت حضوری به شرکت‌ها و مؤسسات معتبر داخلی مراجعه و یا در آزمون‌های استخدامی که از طریق صداوسیما یا رسانه‌های چاپی کثیرالانتشار اعلام می‌گردد اقدام کنید .
شایان ذکر است، پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و شکایات خود را در خصوص این گونه مؤسسات از طریق مراجع قضایی طرح شکایت کنند تا توسط پلیس فتا موضوع رسیدگی شود و یا با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با ما در ارتباط باشند./ پلیس فتا

fishing 1fishing 1fishing 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group