پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

گروه‌ها و اقشار مختلف فلسطین قصد دارند در اعتراض به برگزاری نشست بحرین و مطرح شدن طرح شوم معامله قرن از سوی دولت آمریکا، تظاهرات گسترده‌‌ای را در روزهای آتی برگزار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فلسطینی‌ها قصد دارند روزهای آتی در اعتراض به برنامه صلح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» قیام‌ مردمی برپا کنند.

به نوشته شماره یکشنبه روزنامه «جروزالم پست» برگزاری تظاهراتی مورخ 25 و 26 ژوئن (چهارم و پنجم تیر) همزمان با برگزاری نشست اقتصادی مرتبط با طرح معامله قرن در بحرین برنامه ریزی شده است.

نمایندگان سازمان آزادی‌بخش فلسطین، سازمان‌های جامعه مدنی و شخصیت‌های مستقل فلسطینی از همه اقشار مردم خواسته‌اند در اعتراض به برنامه صلح ترامپ و نشست اقتصادی بحرین در این تظاهرات شرکت کنند.

«واصل ابو یوسف» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در این زمینه گفت که فلسطینی‌ها باید مبارزه علیه «معامله قرن» را انجام دهند و سیاست‌های آمریکا را محکوم کنند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز چهارشنبه گذشته پس از شرکت در نماز عید فطر در «رام‌الله» طرح معامله قرن را شکست خورده خواند.

محمود عباس گفت که طرح موسوم به معامله قرن و دیگر توطئه‌ها به جهنم خواهند رفت و مردم فلسطین پایدار و شکیبا در سرزمین خود در مقابل تمامی توطئه‌ها باقی خواهد ماند.

بر اساس آنچه که در رسانه‌ها منتشر شده، این طرح قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرده، بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را به صهیونیست‌ها واگذار می‌کند و حق بازگشت را نیز از آوارگان فلسطینی می‌گیرد. تشکیلات خودگردان فلسطین از سال گذشته که آمریکا بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل کرد، مذاکره با آمریکا را متوقف کرده است.(جزئیات بیشتر)

«جنبش حماس» نیز در بیانیه‌ای به برگزاری نشست اقتصادی آتی در بحرین واکنش نشان داده و اعلام کرده که این اقدام باعث تضییع بیشتر حقوق فلسطینیان می‌شود.

«جنبش فتح» نیز همزمان با اعلام شرکت امارات و عربستان در نشست منامه که از سوی آمریکا در خصوص فلسطین تدارک دیده شده، شرکت‌ کنندگان این نشست را «خائن» و «مزدور» دانست.

عربستان و امارات از جمله کشورهای جهان عرب هستند که برای حضور در نشست بحرین اعلام آمادگی کرده‌اند. برخی گزارش‌ها همچنین از حضور «قطر» در این نشست حکایت دارد.

«شبکه 13 رژیم صهیونیستی» نیز شامگاه یکشنبه در گزارشی به فراهم سازی مقدمات نشست بحرین پرداخت.

در این گزارش آمده است که بخش اقتصادی طرح صلح آمریکا که قرار است در بحرین برگزار شود به صورت متزلزل و با چالش‌هایی همراه بوده و در حالی که تنها 2 هفته دیگر باقی مانده است، از رژیم صهیونیستی تاکنون برای شرکت در این نشست دعوت رسمی به عمل نیامده است.

این در حالی است که وزیر امور خارجه فرانسه طرح صلح رئیس جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن» را رویکردی خواند که قادر به برقراری آرامش نیست.

وبگاه «جروزالم پست» یکشنبه در این زمینه نوشت که «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در سفر روز شنبه به مراکش، مخالفت اتحادیه اروپا و فرانسه در زمینه به رسمیت شناختن «اورشلیم» (قدس اشغالی) به عنوان پایتخت (رژیم) اسرائیل را بیان کرد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group