سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی از اتمام فاز اول توسعه بندر محمد عامری و شروع احداث اسکله ۹۰ متری این بندر در شهرستان تنگستان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب سید کمال الدین شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: بندر محمد عامری یکی از بنادر مهم شهرستان تنگستان و استان بوشهر است که رفع مشکلات آن همواره مورد مطالبه صیادان و تجار بوده است.

وی گفت: سال قبل، فاز اول توسعه این موج شکن با اعتبار ۸۲ میلیارد ریال برای لایروبی و احداث دایک سنگی آغاز شد و هم اکنون لایروبی حوضچه این موج شکن رو به اتمام است و احداث دایک سنگی نیز به زودی به اتمام خواهد رسید.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: احدات تأسیسات مورد نیاز بندر تجاری و اسکله پهلوگیری شناورها از جمله برنامه‌های توسعه‌ای مورد نیاز این بندر است که طبق برنامه و با همت اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر و در فاز دوم توسعه این بندر، احداث اسکله ۹۰ متری پهلوگیری شناورها به تازگی تجدید مناقصه شده و امیدواریم به زودی به سرانجام برسد.

شهریاری تصریح کرد: حوضچه این بندر تاکنون دارای اسکله پهلوگیری شناور نبوده و این یکی از مشکلات عمده شناورهایی است که از این بندر استفاده می‌کنند که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و همکاری استاندار، فرماندار و اداره کل بنادر و دریانوردی استان و با تأمین اعتبار ۱۰۷ میلیارد ریال دیگر از منابع متمرکز ملی سازمان بنادر و دریانوردی کشور، اسکله پهلوگیری این حوضچه به طول ۹۰ متر احدات خواهد شد.

نماینده دشتی و تنگستان افزود: احداث اسکله شمع و عرشه ۹۰ متری حوضچه بندر محمد عامری فاز دوم توسعه این بندر است و امیدواریم بعد از این پروژه، فاز سوم توسعه این این بندر که شامل احداث تأسیسات بندری و ساختمان‌های اداری ست هر چه سریع‌تر آغاز شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group