جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عملیات توسعه اسکله بندر بوالخیر برای احداث عرشه ۱۵۰ متری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی صبح چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه گفت: بندر تجاری بوالخیر از جمله بنادر تجاری مهم شهرستان تنگستان و استان بوشهر است که نیازمند توسعه مطلوب به عنوان قطب اصلی تجارت و صادرات و واردات در شهرستان تنگستان بوده است.
سید کمال‌الدین شهریاری اضافه کرد: از ابتدای این دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی پیگیری های زیادی برای توسعه اسکله ها و بنادر شهرستان های دشتی و تنگستان به عنوان یکی از راه های توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار انجام شده و در چند نوبت نیز این بنادر مورد بازدید مسئولین کشوری قرار گرفته است.
وی افزود: اسکله بندر بوالخیر با طولی حدود ۵۰ متر، مشکلاتی را برای پهلوگیری شناورها ایجاد می‌کرد که در فاز اول طرح توسعه بندر بوالخیر، طول این اسکله به چهار برابر یعنی ۲۰۰ متر افزایش خواهد یافت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز اظهار داشت: عملیات احداث اسکله شمع و عرشه به طول ۱۵۰ متر و دایک سنگی به طول ۴۷۰ متر در بندر تجاری بوالخیر تنگستان ظرف مدت ۲۰ ماه و با ۲۵۲ میلیار ریال اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز شد.
سیاوش ارجمندزاده یادآور شد: طرح توسعه این بندر شامل اجرا اسکله شمع و عرشه بتنی به طول ۴۵۰ متر و احداث دایک سنگی به طول ۴۷۰ متر برای تامین فضای خشکی در پسکرانه و همچنین احداث مستحدثات، تاسیسات و تجهیزات خشکی در پسکرانه است که اجرا آن در سه فاز پیش بینی شده است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group