پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

بوشهر- ایرنا- مستندساز و خبرنگار آمریکایی گفت: اگر دقت کنیم باورمان می‌شود که ظلم آمریکایی‌ها در قالب حقوق بشر به مردم سراسر دنیا چقدر زیاد است.

مرضیه هاشمی روز چهارشنبه در پنجمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری در بوشهر افزود: چون ریشه سیاه و سرخ پوستی دارم از جوانی متوجه معنی عکس حقوق بشر آمریکایی شدم و وقتی برخوردهای آنها با شهروندان خودشان را دیدم برایم مشخص شدکه با مردم سایر کشورها چه برخوردی می‎کنند.
وی بیان کرد: خیلی از جوانان غرب آسیا و همین ایران چون ظاهر زیبای حقوق بشر آمریکایی را می‌بینند فکر می‌کنند آنها خوب هستند اما این برداشت اشتباه جوانان آسیایی و ایرانی ناشی از تبلیغات رسانه‌های غربی است که رسالت دارند نشان دهند آمریکا کشوری قوی است و درآن عدالت برای همه وجود دارد و هیچ کشوری در موضوع حقوق بشر از آمریکا برتری ندارد.

marziyeh hashemi
هاشمی تاکید کرد: نمونه‌های دروق بودن حقوق بشر آمریکایی این است که در سال ۱۹۸۵ گروه‌های مختلفی که برای استقلال سیاه‌ پوست‎ها فعالیت و در یک مرکز زندگی می‌کردند، پلیس فدرال آمریکا ۲۵۰ نفر از آنها را از خانه خود بیرون کرد که تصاویر آن موجود است، همچنین در محله‌ای در شهر فیلادلفیا که حتی سفید پوست هم بودند اما راجع به حقیقت صحبت می کردند، ۶ نفر آنها را کشتند.
این خبرنگار و مستند ساز آمریکایی ادامه داد: برخی‌ها خلاف های حقوق بشری آمریکا را قبول ندارند و وقتی حقیقت در مورد مقوق بشر آمریکایی به مردم می‌گویی با بهانه‌های مختلف آمریکا را تبرئه می کنند.
وی بیان کرد: فیلم‌های هالیوود، موزیک، خبر و سازمان‌های بین المللی زیادی برای پوشاندن فریب حقوق بشر آمریکایی و الگو قرار دادن آن برای دنیا تلاش می‌کنند اما باید متوجه باشیم که هالیود فیلم است و برای سرپوش گذاشتن بر جنایت های آمریکا در قالب حقوق بشر ساخته می‌شود.
این مستند ساز آمریکایی یادآور شد: این فیلم ها سربازان آمریکایی که در سراسر دنیا به کشتار مردم مشغول هستند را برعکس، مظلوم جلوه می‌دهند و آنها را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند و ما نباید فریب ظاهر این تبلیغات را بخوریم.
وی افزود: در ایران قهرمان واقعی زیاد هستند که باید فیلم های آنها ساخته شود تا جوانان به آن افتخار کنند.
هاشمی بیان کرد: چرا جوان‌های ایران وقتی می‌شنوند نیروهای آمریکایی در خلیج فارس هواپیمای مسافری کشورشان را منفجر کردند و مسافران بی گناه آن را کشتند، نباید مرگ برآمریکا بگویند زیرا تحمل این شعار برای آنها سنگین است.
مستندساز آمریکایی ادامه داد: باید با ایستادگی جبهه مقاومت را با تمام وجود پشتیبانی کنیم.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group