جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

پرسپولیس با یک گل سپاهان را شکست داد و به فینال جام حذفی صعود کرد.

به گزارش ایسنا، در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران، سپاهان و پرسپولیس از ساعت ۲۱ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند. این دیدار نهایتاً با برتری یک گله شاگردان برانکو تمام شد.

تک گل بازی در دقیقه ۱۲۰ توسط احمد نورالله‌ی برای پرسپولیس به ثمر رسید.

شاگردان برانکو در بازی پایانی جام حذفی با داماش گیلانیان در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان دیدار خواهند کرد که روز ۱۲ خرداد برگزار می‌شود.

قضاوت این دیدار بر عهده محمدحسین زاهدی‌فر بود. کی روش استنلی و محمد ایران پوریان از سپاهان و سروش رفیعی از پرسپولیس اخراج شدند.

نیمه نخست

بازی با حملات تند و تیز هر دو تیم آغاز شد؛ به طوری که دو تیم به تناوب روی دروازه همدیگر حمله کردند اما مدافعان قرمز و زرد پوش به موقع توپ‌های ارسالی را دفع کردند و بدون اشتباه دروازه تیم‌شان را محفوظ نگه داشتند.

در دقیقه هشت، روی حمله سریع سپاهانی‌ها، سید جلال حسینی تعادل خودش را از دست داد و توپ در آستانه رسیدن به استنلی کی‌روش و خلق موقعیت خطرناک، با خروج به موقع بیرانوند از منطقه خطر دور شد. خطرناک‌ترین موقعیت بازی در دقیقه ۱۴ خلق شد. سروش رفیعی آغازگر حمله پرسپولیسی‌ها بود که شوت او را پیام نیازمند ناقص دفع کرد که در هنگام عبور از روی خط دروازه توسط ایران‌پوریان دور شد و علیپور به توپ نرسید.

دقایقی بعد دوباره موقعیت گلزنی باری پرسپولیسی‌ها فراهم شد که باز هم شوت سروش رفیعی داخل چارچوب نبود و توپ با فاصله از دروازه نیازمند به بیرون رفت. در دقیقه ۲۰، سپاهان دروازه پرسپولیس را در موقعیت آفساید گشود که برای لحظه‌ای خوشحالی بازیکنان و هواداران این تیم را به دنبال داشت اما رضا سخندان با بالا بردن پرچم، گل علی قربانی که با ضربه سر به ثمر رسیده بود را آفساید اعلام کرد.

مهرداد محمدی می‌توانست در دقیقه ۲۵ گل زیبایی را از فاصله حدوداً ۲۵ متری به ثمر برساند که شوت محکم این بازیکن با واکنش بیرانوند راهی کرنر شد.

نیمه دوم

نیمه دوم با ادامه برخوردهای بازیکنان دو تیم آغاز شد اما در دقیقه ۴۷ پرسپولیس صاحب موقعیت خیلی خوبی شد که شوت کمال کامیابی نیا و علی علیپور در هر دو مرحله با برخورد به مدافعان سپاهان دفع شد و راه به دروازه نیافت. دقایقی بعد در دقیقه ۵۵، سانتر ارسالی از سوی آقایی به روی دروازه پرسپولیس به سیاوش یزدانی رسید که کنترل توپ و ضربه این بازیکن با واکنش خوب از سوی بیرانوند همراه بود.

در دقیقه ۵۷، خطرناک‌ترین موقعیت بازی در نیمه دوم بازی ایجاد شد. مهدی ترابی با شوتی خطرناک از فاصله بیست متری دیرک دروازه سپاهان را به لرزه درآورد اما توپ وارد دروازه نشد.

یک دقیقه بعد سپاهان می‌توانست دروازه بیرانوند را باز کند که پاس رو به عقب محمدی با خروج بیرانوند قطع شد. در ادامه پرسپولیسی‌ها سه بار از روی ضربات از راه دور دروازه پیام نیازمند را تهدید کردند که توپ با اختلاف اندک از بالای دروازه سپاهان عبور کرد.

در دقیقه ۶۷، شوت مهدی ترابی از گوشه سمت چپ دروازه سپاهان با برخورد به مهدی کیانی منحرف شد و به جای دروازه به سمت آسمان رفت و توسط نیازمند کنترل شد. مجدداً در دقیقه ۷۳ نوبت به سیامک نعمتی رسید که شوت او از همین زاویه با واکنش خوبی از سوی نیازمند راهی کرنر شد و در نهایت نتیجه‌ای برای سرخ‌پوشان نداشت.

وقت اضافه اول

نخستین موقعیت نه چندان جدی بازی در نیمه دوم با شوت علی علیپور از زاویه بسته خلق شد که توپ بدون برخورد به کسی از مقابل دروازه نیازمند عبور کرد و با طی کردن خط عرضی زمین به اوت رفت.

در دقیقه ۹۵ دروازه سپاهان تا آستانه فروپاشی پیش رفت اما دیرک دروازه مانع از این اتفاق شد. ضرب علی علیپور از بالای سر پیام نیازمند به سمت دروازه سپاهان رفت اما در عین بدشانسی به دیرک و در ادامه به یزدانی برخورد کرد و دور شد تا حسرت پرسپولیسی‌ها را به دنبال داشته باشد.

در دقیقه ۹۹، محمد ایران‌پوریان که یک کارت زرد داشت، با کارت زرد دوم و کارت قرمز داور از زمین اخراج شد. او به دلیل اعتراض به زاهدی‌فر و بیان جملاتی که نامشخص بود، از زمین اخراج شد.

پرسپولیس با یک یار بیشتر، دامنه حملات خود را بیشتر کرد اما سانتر از جناحین عمده حملات این تیم در وقت‌های اضافه بازی بود که به دلیل ضربات نه چندان دقیق، قفل دروازه نیازمند بسته ماند.

در آخرین دقایق وقت‌های اضافه نخست، کی‌روش استنلی در کنار زمین با سروش رفیعی درگیر شد تا در عرض پنج دقیقه دو بار حاشیه‌ساز شود.

وقت اضافه دوم

در نهایت داور با شروع وقت اضافه دوم، کی‌روش و رفیعی را که تعویض شده بود، اخراج کرد تا سپاهان ۹ نفره شود و پرسپولیس کماکان ۱۱ نفره بماند چرا که رفیعی از روی نیمکت اخراج شد. پس از این اتفاقات، سپاهانی تصمیم به ترک زمین گرفتند و بعد از میانجی‌گری مسئولان بازی به بازی برگشتند تا نیمه دوم پس از حواشی مختلف از سر گرفته شود.

در دقیقه ۱۰۸، ضربه سیامک نعمتی از مقابل محوطه جریمه با واکنش خوب پیام نیازمند به کرنر رفت. دقایقی بعد سپاهان در کنار محوطه جریمه پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد. شوت آقایی در حالی در اختیار بیرانوند قرار گرفت که داور برخورد ربیع خواه و یزدانی در بخش دیگری از زمین را خطا گرفت و نقطه پنالتی را به سود سپاهان نشان داد.

در دقیقه ۱۱۴، مهدی کیانی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و شوت زد که ضربه محکم او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۱۱۵ پرسپولیس تا مرز زدن گل نخست پیش رفت. ضربه سر علی علیپور با واکنش خوب نیازمند دفع شد که توپ روی پای شریفی نشست اما این بازیکن به شکلی عجیب از کنار دیرک دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۱۲۰ و در حالی که همه در انتظار اتمام بازی بودند، شوت احمد نورالله‌ی با برخورد به پای بازیکن سیاوش یزدانی وارد دروازه سپاهان شد و پرسپولیس در آخرین دقیقه بازی به گل پیروزی بخش خود دست یافت.

با این گل بازی به پایان رسید و پرسپولیس به فینال جام حذفی صعود کرد.

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، سیاوش یزدانی (کارت زرد)، عزت پورقاز، سعید آقایی، محمد ایران پوریان (کارت زرد، کارت قرمز)، مهدی کیانی، محمد کریمی (تعویض: رسول نویدکیا ۸۴) (تعویض: ممحمدرضا مهدی زاده ۱۰۳)، سجاد شهباززاده، مهرداد محمدی، علی قربانی (تعویض: ولادیمیر کومان ۵۳) (تعویض: حامد بحیرایی ۷۴) کی‌روش استنلی (کارت زرد، کارت قرمز).

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده (کارت زرد)، مهدی شیری، محمد نادری (تعویض مهدی شریفی ۱۱۰)، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، سروش رفیعی (تعویض: سیامک نعمتی ۷۲)، مهدی ترابی (تعویض: امید عالیشاه ۹۰)، ماریو بودیمیر (کارت زرد) (تعویض: محسن ربیع خواه ۸۲، کارت زرد) و علی علیپور.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group