جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیر بنیاد فرزانگان جهان دیده استان بوشهر گفت:سی سالگی زمان پیشگیری بیماری آلزایمر است.

ندا قاسمیان پور- به گزارش دیارجنوب مدیر بنیاد فرزانگان جهان دیده استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار دیارجنوب گفت: ما در انجمن خیریه آلزایمر و بنیاد فرزانگان جهان دیده استان بوشهر بعنوان خدمتگزار به جامعه بازنشستگان و سالمندان هستیم و سالمندان را بعنوان شهروندان ارشد جامعه می دانیم.

غلامحسین کروبی بیان داشت: ما وظایف متعددی برعهده داریم که یکی از این وظایف آموزش بیماران دوره سالمندی است و یکی از بیماری های دوره سالمندی بحث "دمانس" و مهم ترین مقطع بیماری "دمانس آلزایمر" می باشد.
وی اضافه کرد: در سال گذشته و سالجاری در سطح شهرستان ها چنین همایشی در بحث پیشگیری از بیماری آلزایمر برگزار شد و این جلسه نه تنها آخرین جلسه بلکه آغاز راه آموزش خواهد بود.

homayesh alzaymer 1

مدیر بنیاد فرزانگان جهان دیده استان بوشهر اظهار داشت: ما در آستانه سال ۲۰۵۰ هستیم و بهترین شیوه ای که می توان بکار گرفت پیش بینی، پیشگیری و جلوگیری از بروز بیماری است.

وی افزود: این بیماری فقط مربوط به سالمندان نیست که از سن ۸۰ سالگی به آن دچار می شوند بلکه این بیماری باید از سن ۳۰ سالگی که دوره میانسالی است پیشگیری شود.

کروبی در خصوص مبارزه با بیماری آلزایمر تصریح کرد: یکی از مباحثی که باید برای مبارزه با این بیماری از آن آگاه باشیم بحث تربیت و مراقبت است که در روند بیماری آلزایمر بسیار موثر می باشد.

وی در بیان اینکه مراقب کیست خاطر نشان کرد: مراقب در واقع پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگی که سال های متعددی سایه پربرکت او همه را مدیون سایه خود قرار داده است و امروز باید از خودش مراقبت کند و بیاموزد چگونه مراقب خودش باشد.

مدیر بنیاد فرزانگان جهان دیده استان بوشهر تصریح کرد: بیماری آلزایمر همه اعضای خانواده را درگیر می کند و ما نیز باید برای تمامی اعضای خانواده برنامه داشته باشیم.

اخبار مرتبط:

استان بوشهر

Template Design:Dima Group