جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: سفیر مهارت استان بوشهر با هدف توسعه فرهنگ مهارت آموزی در بین تمام شهرستان های استان معرفی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، عبدالمجید دراهکی در آئین معرفی سفیر مهارت آموزی استان اظهار داشت: مهدی عالی پور از فعالان رسانه ای و مطبوعاتی استان بوشهر به عنوان سفیر مهارت آموزی استان بوشهر معرفی می شود تا با تعامل رسانه و آموزش فنی و حرفه ای توسعه آموزش های مهارتی در استان سرعت گیرد.
وی با بیان اینکه سفیر مهارت آموزی برای ترغیب و ایجاد انگیزه در جوانان و نوجوانان در شهر و روستا جهت میل به آموزش های فنی و حرفه ای معرفی شده است، افزود: براساس سیاست های حوزه اقتصاد مقاومتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر دسترسی مناسب به اطلاعات مهارتی و توسعه خدمات مشاوره ای و همچنین بمنظور برنامه عمومی سازی مشاوره های فنی وحرفه ای و تعمیم فرهنگ مهارتی سفیر مهارتی در استان بوشهر معرفی شده است.
دراهکی با تاکید بر اینکه همه باید سفیر مهارت آموزی در استان بوشهر باشند،اظهار کرد: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای زمینه ساز پیشرفت در حوزه های اقتصادی و بنیادین هر جامعه است و باید همه در راستای ترویج این آموزش ها تلاش کنیم.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به سهم بسیار پایین آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در سبد خانوار گفت: خانواده‌ها باید بپذیرند اگر فرزندانشان از سنین پایین نسبت به کسب و آموزش مهارت‌های فنی اقدام کنند در سن ورود به بازار کار قطعا ناتوان نیستند و می توانند از بیکاری رهایی یابند، اما متاسفانه همچنان در خانواده‌ها فرهنگ مدرک گرایی بر کسب مهارت‌های فنی و حرفه ای غلبه دارد که طرح سفیر مهارت نیز در راستای همین فرهنگ سازی در استان بوشهر اجرایی شده است.

safir salamat

استان بوشهر

Template Design:Dima Group