پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به سد بتنی اخند عسلویه با حجم مخزن ۲ میلیون متر مکعب گفت: این سد امسال آبگیری می‌شود که نقش مهمی در تامین آب آشامیدنی و کشاورزی شهرستان عسلویه دارد.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه، از اجرای 5 سد در استان خبر داد و اظهار داشت: اکنون سدهای خاییز، دشت پلنگ، باغان، اخند و ارغون کلمه در حال اجرا است که روند اجرایی آنها مطلوب است.
وی به سد بتنی اخند عسلویه پرداخت و با بیان اینکه این سد دارای 41 متر از پی است خاطرنشان کرد: سد اخند دارای 40 درصد پیشرفت فیزیکی است که حجم مخزن آن 2 میلیون مترمکعب است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر آب قابل تنظیم سد اخند را 1.5 میلیون متر مکعب دانست و تصریح کرد: اکنون در حال بتن‌ریزی و ساخت بدنه اصلی سد هستیم که جنس بدنه سد اخند عسلویه بتنی است.
محمدی اعتبار اجرای سد اخند عسلویه را 21 میلیارد تومان دانست و افزود: تاکنون 6 میلیارد تومان از این اعتبار پرداخت شده که برای تکمیل آن نیاز به 15 میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه سد اخند در 15 کیلومتری شرق شهر عسلویه واقع شده است خاطرنشان کرد: هدف اصلی از انجام این پروژه کنترل سیلاب‌های سهمگین رودخانه اخند است هر ساله سبب بروز خسارات زیادی به روستای اخند و اراضی کشاورزی اطراف آن می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: با کنترل سیلاب‌های این حوضه می‌توان بخشی از بحران کم آبی بوجود آمده در سالیان اخیر را مدیریت و کمک شایانی به کشاورزی و ایجاد اشتغال در منطقه کرد.
محمدی ساخت این سد را سبب رونق کشاورزی منطقه عسلویه دانست و تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال سد اخند عسلویه آبگیری می‌شود که نقش مهمی در رونق تولید و ایجاد اشتغال دارد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group