جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

آئین افتتاح سالن هیئت شطرنج گناوه با حضور مسئولان و ورزشکاران برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، سید علی پاک نژاد صبح پنج شنبه در آئین افتتاح سالن هیئت شطرنج گناوه با تقدیر از همه کسانی که در کمک به اعتلای ورزش تلاش می‌کنند اظهار داشت: افتتاح این سالن از نتایج جلسه هم اندیشی با ورزشکاران و از درخواست‌های هیئت شطرنج و ورزشکاران این رشته بود که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته این مکان مناسب این رشته دیده شد و امروز شاهد افتتاح این سالن هستیم که امید است این حمایت‌ها مستمر و شاهد ارتقا هر چه بیشتر این ورزش در سطح شهرستان باشیم.

فرماندار گناوه یادآور شد: جوانان و ورزشکاران برای انجام فعالیت‌های ورزشی نیازمند فضایی آرام و بستری مناسب برای بروز استعدادها و توانایی‌های خود هستند و ورزش شطرنج نیز یک ورزش فکری که نیازمند آرامش است که فراهم کردن این فضا و بستر بر عهده مسئولان و دست اندر کاران برنامه‌های ورزشی است.

salon shatranj genaveh 1

وی افزود: فراهم کردن بستر و فضای مناسب باعث می‌شود تا ورزشکاران بتوانند استعدادها و توانایی‌های خود را شکوفا و از فضای ایجاد شده نهایت بهره را در جهت اعتلای ورزش ببرند.

فرماندار گناوه با تاکید بر امر آموزش در رشته‌های ورزشی بیان کرد: از رئیس هیئت شطرنج گناوه و دست اندر کاران این ورزش درخواست می‌شود که ارتباط و تعامل خود را با مدارس و دانشگاه‌ها افزایش دهند.

وی گفت: ورزش دانش آموزی و کشف استعدادها و تلاش در جهت شکوفایی این استعدادها اصل و پایه ورزش است و بدون ارتباط با دانش آموزان و دانشجویان و آموزش موفقیتی کسب نخواهد شد.

salon shatranj genaveh 1

پاک نژاد تصریح کرد: شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و دانشجویان با گسترش ورزش در مدارس و دانشگاه‌ها و با حضور مسئولان ورزشی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان گناوه دارای ورزشکاران بسیار خوبی در رشته شطرنج است و شاهد درخشش ورزشکاران این رشته در مقاطع استانی و کشوری هستیم گفت: امید است با حضور مستمر و مؤثر در مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و توجه ویژه به امر آموزش استعدادهای جوانان و نوجوانان در این رشته ورزشی شناسایی و شکوفا شود و شاهد حضور هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان در میادین مختلف در این ورزش باشیم.

سید ایمان بکا رئیس هیئت شطرنج استان بوشهر در آئین افتتاح سالن شطرنج گناوه اظهار داشت: یکی از وظایف هیئت شطرنج استان کمک به هیئت شطرنج در شهرستان‌ها به لحاظ نرم افزاری است و طبق روال هر سال امسال نیز کمک‌هایی از سوی هیئت استان به هیئت شطرنج گناوه خواهد شد.

وی افزود: افتتاح این سالن برای هیئت شطرنج شهرستان گناوه اتفاق خوبی است و امید است که در شهرستان‌های دیگر استان نیز شاهد افتتاح مکان‌هایی برای این ورزش باشیم.

salon shatranj genaveh 1

بکا گفت: امید است که با افتتاح این سالن‌ها بتوان ورزشکاران بسیار توانمند و خوب در این رشته در سطح استان و کشور معرفی کرد.

وی با اشاره به وضعیت شطرنج استان گفت: به لحاظ سطح داوری و مربیگری استان بوشهر از سطح بسیار بالایی در این رشته در کشور برخوردار است و در سال گذشته در بازی‌های پارالمپیک جاکارتا ۵ مدال آسیایی در این رشته کسب کردیم و د ر جایگاه پیشکسوتان نیز قهرمان کشور داشته‌ایم.

رئیس هیئت شطرنج استان بوشهر گفت: در رده‌های سنی مختلف شاهد اتفاق‌های خوبی در شطرنج استان هستیم که امید است در سال‌های آینده رده‌های سنی بتوانند افتخارات خوبی برای استان و کشور کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۸ مسابقه کشوری در این رشته در استان بوشهر برگزار شد گفت: امسال نیز همانند سال گذشته از ابتدای سال این مسابقات آغاز شده و از ۵ تا ۹ فروردین در شهر بوشهر مسابقات اپن کشوری داشته‌ایم که ۱۵۰ ورزشکار از اقصی نقاط کشور در این مسابقات حضور داشتند.

رحمان عمادی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گناوه گفت: شطرنج شهرستان گناوه به عنوان یکی از رشته‌های قدیمی در این شهرستان است و ورزشکاران این رشته توانسته‌اند در میادین مختلف افتخارات زیادی را کسب کنند.

وی افزود: امید است با تلاش و تعامل و همکاری شاهد پیشرفت و موفقیت‌های بیش از پیش این رشته ورزشی در شهرستان باشیم.

در پایان این مراسم گزارشی از عملکرد این رشته در شهرستان ارائه و از تعدادی از پیشکسوتان این رشته ورزشی تجلیل شد./مهر

salon shatranj genaveh 1salon shatranj genaveh 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group