جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

سرپرست آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه سد خاییز در بهمن ماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: پنج سد بزرگ در استان بوشهر در حال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تنگستان، حسین باشی‌زادگان صبح امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از عملیات اجرایی سد خاییز تنگستان اظهار داشت: ۱۳ هزار حلقه چاه در استان بوشهر از سفره‌های زیر زمینی آب برداشت می‌کنند که ۲۱۰ میلیون تومان بیش از حد مجاز است.

سرپرست آب منطقه‌ای استان بوشهر ابراز کرد: با توجه به مصرف بالای آب، سیاست‌های عرضه و تقاضا در استان بوشهر عملیاتی شده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی سد خاییز، بیان کرد: برای ساخت سد خاکی خاییز با مخزن ۱۵/۶ میلیون متر مکعب، مبلغ ۷۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تاکنون ۲۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

باشی‌زادگان با اشاره به اینکه سد خاییز در بهمن ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، بیان کرد: سد خاییز ۶۷۰ هکتار از نخیلات تنگستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به وجود ۶ سد بزرگ در استان بوشهر اظهار کرد: تاکنون سد رئیسعلی شبانکاره به بهره‌برداری رسیده و پنج سد دیگر در حال ساخت است.

سرپرست آب منطقه‌ای بوشهر تصریح کرد: ۱۸ سد متوسط و کوچک در استان بوشهر در حال ساخت است که سدهای تنگ ارم، اخند و شبانکاره از جمله این سدها است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group