شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم تسریع در روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان گفت: بانک‌های عامل استان بوشهر با فعالان صنعتی و تولیدی همکاری کنند.

 به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم گراوند در کارگروه رونق تولید استان بوشهر اظهار داشت: باید تلاش شود تا تسهیلات مورد نیاز برای بخش تولید با سهولت در اختیار متقاضیان قرار گیرد و بانک‌ها در این زمینه همکاری کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه نظام اداری ما مشکلات بسیار زیادی دارد و استعلام‌ها و . . .فراوان است. دلیلی ندارد که استعلام‌ها ۱۵ روز یا چند ماه طول بکشد و بلکه استعلام‌ها باید هرچه سریع‌تر پاسخ داده شوند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در حوزه توسعه گلخانه‌ای و طرح‌های شیلاتی و . . . باید هرچه سریع‌تر نسبت به استعلام‌ها پاسخ داده شود، افزود: هنوز هم مردم از وضعیت سیستم اداریم ‌نالند و باید این روند سرع تبیشتری به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه در درون یک دستگاه نباید استعلام‌ها تا این حد دست و پاگیر باشند، خاطرنشان کرد: همه مدیران باید در زمینه تسریع در کار مردم و توسعه سرمایه‌گذاری قدم بردارند و هر مدیری که نتواند کار کند را کنار می‌گذاریم.

گراوند تاکید کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گلخانه است و امسال تعهد احداث ۳۰۰ هکتار گلخانه داریم و باید تلاش شود تا سرعت بیشتری به کار بدهیم و بتوانیم این میزان تعهد را اجرا کنیم.

وی گفت: از واحدهای تولیدی استان که باعث رونق و تولید در استان می‌شوند و سرمایه‌گذاری کرده‌اند باید حمایت شود و از این واحدها خرید شود تا بتوانند اقساط خود را پرداخت کنند و تولیدشان ادامه یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهردر کارگروه رونق تولید استان بوشهر اظهار داشت: بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان بوشهر پرداخت شد.

وی بیان داشت: در راستای رفع موانع تولید اقدامات خوبی صورت گرفته است و طرح‌های مهمی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: در راستای تسهیل در امور تولید تاکنون ۱۳۷ جلسه در استان بوشهر برگزار شده است که ۲۳۵ پرونده بررسی شده است و تاکنون ۳۰۰ مصوبه داشته‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: در زمینه تسهیلات رونق تولید ۹۶ درخواست ثبت شده است که تا کنون ۶۹ مورد تسهیلات با اعتبار هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی بیان کرد: از مجموع ۹۶ درخواست ثبت شده، ۳۱ درخواست مربوط به سازمان صنعت و معدن است که ۲۹ درخواست آن توسط کارگروه تسهیل تصویب و به مبلغ ۶۸۹ میلیارد ریال پرداخت شده و دو مورد در باکس ارجاع به شعبه است.

حسینی خاطرنشان کرد: ۶۳ درخواست نیز مربوط به سازمان جهاد کشاورزی است که ۳۹ درخواست به مبلغ ۷۱۸ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است. چهار درخواست در باکس بررسی و ۱۲ درخواست در باکس ارجاع به شبکه، هفت درخواست در باکس تکمیل مدارک و یک درخواست در باکس بررسی و تصویب است.

وی ادامه داد: دو درخواست مربوط به سازمان میراث فرهنگی است که یک درخواست به مبلغ چهار میلیارد ریال پرداخت شده و یک درخواست در باکس بررسی است./مهر

ronagh tolid 1 ronagh tolid 1 ronagh tolid 1 ronagh tolid 1 ronagh tolid 1 ronagh tolid 1 ronagh tolid 1 ronagh tolid 1 ronagh tolid 1 ronagh tolid 1 ronagh tolid 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group