جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر گفت: تامین مالی واحدهای صنعتی به روش های بانکی مقرون به صرفه نیست.

به گزارش دیارجنوب حسین خزان معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر اظهار داشت: سامانه سککوک، سامانه‌ای است که امکان تأمین مالی را به طریق غیر بانکی و از طریق خرید و فروش اعتباری بوسیله ربات الکترونیکی برای واحد‌های صنعتی و تولیدی فراهم آورده است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی واحد‌های صنعتی و تولیدی می بایست با ارتباط و تعامل با یکدیگر و هم افزایی به فضای کسب و کار یکدیگر کمک کنند.

حسین خزان افزود: پنل سامانه سککوک جهت ثبت نام واحدهای صنعتی و تولیدی در 29 استان از جمله استان بوشهر راه اندازی و افتتاح گردیده است و واحدهای صنعتی که تامین مالی دچار مشکل هستند می توانند با ثبت نام در سامانه از مزایای آن جهت خرید و فروش محصولات تولیدی خود و تهیه مواد اولیه بهره مند شوند و هزینه های خود را با استفاده از سامانه سککوک کاهش دهند.

وی اضافه کرد: واحدهای صنعتی با مراجعه به این سامانه می‌توانند برای تأمین مواد اولیه و سایر نیاز‌ها اقدام نمایند و مواد اولیه خود را بدون پرداخت نقدی و با ضمانت نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک خرید کنند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان بوشهر گفت: صنعتگران می‌توانند برای آگاهی بیشتر از خدمات و مزایای استفاده از سامانه و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.sakkook.ir مراجعه نمایند.

وی در ادامه از فراهم شدن زمینه عرضه سهام واحدهای صنعتی صنایع کوچک و متوسط در فرابورس خبر داد و اظهار داشت: عرضه سهام واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در فرابورس بستر مناسبی برای تامین منابع مالی آنها فراهم می نماید و با توجه به شرایط سخت دریافت تسهیلات بانکی و سود بالای آن برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی کوچک، فرابورس جایگزین مناسبی برای تامین منابع مالی این صنایع محسوب می‌شود.

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با سازمان بورس و اوراق بهادار برای پذیرش صنایع کوچک و متوسط در فرابورس گفت: شرکت شهرکهای صنعتی استان آمادگی دارد واحدهای متقاضی پذیرش در فرابورس را معرفی نماید و واحدهای صنعتی علاقمند می توانند جهت راهنمایی و مشاوره و معرفی به معاونت صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان مراجعه نمایند.

خزان ورود صنایع کوچک و sme ها به بورس را منبعی مطمئن و با ثبات برای تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی اعلام و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین شرط پذیرش این صنایع در فرابورس داشتن شفافیت مالی است.
وی معافیت مالیاتی، معرفی و تبلیغ رایگان واحد صنعتی در تابلو بورس در کنار نام شرکتهای بزرگ، سهولت و سرعت در پذیرش، افزایش اعتبار شرکت و معرفی شرکت به آحاد جامعه را از مزایای فراهم شدن بستر پذیرش صنایع کوچک و متوسط در فرابورس اعلام کرد.

hossein khazan

استان بوشهر

Template Design:Dima Group