پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

حاجی میرزایی گفت: فرهنگیان در پنج رتبه متناسب با مدرک، سابقه و صلاحیت حرفه ای و تخصصی رتبه‌بندی می‌شوند و هر چهار سال یکبار رتبه ها با کسب صلاحیت‌ها و دوره های آموزشی و مدرک تحصیلی تغییر می‌کند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، «محسن حاجی‌میرزایی» در حاشیه آیین افتاحییه کشوری ششمین دوره المپیاد درون مدرسه‌ای و در جمع خبرنگاران درباره تمهید آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم گفت: از روزی که مسئولیت گرفتم با کمبود معلم مواجه بودیم. با تاخیر در بازنشستگی برخی همکاران و بکارگیری از آنها، استفاده از نیروهای حق التدریس و مربيان پیش دبستانی کمبود معلم را جبران کردیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید برای سال تحصیلی آینده نیاز معلم را به نحوی مناسب رفع کنیم. گزارشی از این وضعیت به هیئت دولت دادم و گروهی متشکل از سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان برنامه و آموزش و پرورش ماموریت پیدا کردند تا ارزیابی دقیقی از نیروی مورد نیاز داشته باشیم، کیفیت و توزیع آن را بررسی کنند و با توجه به روند فزاینده برای تامین معلم برنامه ریزی شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه برنامه ویژه‌ای برای معلم تربیت بدنی نداریم گفت: سعی داریم با وضعیت موجود آموزش معلمان شرایط بهتری را فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان گفت: این طرح حتما امسال اجرا می شود. البته آیین نامه ای دارد از زمانی که ماموریت گرفتم در سه جلسه کمیسیون اجتماعی دولت بررسی و نهایی شده است که در دولت مطرح شود که امیدوارم تا یکی دو هفته آینده در دستور کار دولت قرار گرفته و اجرایی شود.

رتبه بندی از امسال اجرا می شود

حاجی‌میرزایی افزود: اعمال افزایش رتبه بندی از اول مهر ۹۸ است و تمام همکارانی که از اول مهر با ما همکاری کردند مشمول طرح می شوند. همکاران در پنج رتبه متناسب با مدرک، سابقه و صلاحیت حرفه ای و تخصصی رتبه‌بندی می‌شوند و هر چهار سال یکبار رتبه ها با کسب صلاحیت‌ها و دوره های آموزشی و مدرک تحصیلی تغییر می‌کند.

مطالبات سال 98 را هم در تلاشیم که انجام شود

وی درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان نیز بیان کرد: مطالبات تا پایان سال ۹۷را صفر کردیم و مطالبات ۹۸ باقی مانده است، تلاش می کنیم صفر شود، بخش عمده مطالبات مربوط به پایان خدمت بازنشستگان است، بخشی از اضافه کار و حق ماموریت کارکنان اداری و حق التدریس آموزشیاران بافی مانده بود که تسویه شد. برای پاداش پایان خدمت کمتر از پنج هزار میلیارد تومان است و طی دو ماه اخیر تزریق شد، برای رتبه بندی هم ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم که برای ۶ ماه دوم سال کافی است برای سال آینده هم در بودجه برای تمام سال اعتبار در نظر گرفتیم.

پاداش بازنشستگان پایان 97 پرداخت شد. مقداری از اضافه کار و حق ماموریت برخی کارکنان اداری و حق التدریس آموزشیاران باقی مانده بود که تا پایان 97 تسویه شد و مطالبات سال 98 را هم در تلاشیم که انجام شود.

وی ادامه داد: برای پاداش و... کمتر از 5 هزار میلیارد تومان در طول این دو ماه پول به آموزش و پرورش تزریق و بین بازنشستگان و شاغلین توزیع شده و امیدواریم همین مقدار را هم که در سال 98 نیاز داریم بتدریج تامین شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رتبه بندی هم ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دیده شده، طبق ارزیابی همکارانم برای شش ماهه دوم سال 98 کافی است و برای کل سال آینده هم در بودجه 99 دیده می شود.

نگویید تنبیه بدنی زیاد شده است

وی درباره تنبیه بدنی دانش آموزان نیز بیان کرد: درخواست می کنم نگویبد که تنبیه بدنی زیاد شده است. ما حدود 110 هزار مدرسه و 950 هزار کلاس درس در کشور داریم. ممکن است تک و توک در برخی مدارس همکاران ما نتوانند هیجانات خود را کنترل کنند. ما به سرعت عکس العمل نشان می دهیم و امید است به صفر برسد.

وی درباره ماجرای تنبیه بدنی و شلاق به بدن یک دانش آموز گفت: بنده هم در شبکه های اجتماعی دیدم و به مدیر کل استان تاکید کردم که موضوع را بررسی کند. در اینگونه موارد معلم خاطی به هیئت تخلفات معرفی می شود و ممکن است برای مدتی و یا همیشه اجازه تدریس پیدا نکند. مجازات های مختلفی پیش بینی شده است. درخواست میکنم قدردان زحمات معلمین عزیز باشیم که درس عشق و فداکاری می آموزند و منزلت آنها به علت برخی خطاهای همکاران تحت الشعاع قرار نگیرد

استان بوشهر

Template Design:Dima Group