سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

رییس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص شگرد اپلیکیشن های جعلی پرداخت فطریه با ترفند پرداخت اینترنتی زکات خبر داد و گفت: هموطنان فطریه خود را از طریق سایت ها و مؤسسات معتبر که از طریق رسانه ملی اعلام می شود پرداخت کنند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایسنا منطقه بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی عنوان کرد: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و با فرا رسیدن عید سعید فطر، مشاهده می‌شود تبلیغات برای جمع‌آوری فطریه و کفاره روزه در فضای مجازی خصوصاً شبکه‌های اجتماعی به شیوه های مختلف افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعدادی از مجرمین سایبری از این فرصت، سوء استفاده نموده و با راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی یا اپلیکیشن‌های طراحی شده جعلی و درج عناوین و مشخصات غیر واقعی سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط نظیر کمیته امداد، بهزیستی و موسسأت خیریه که مورد اعتماد مردم هستند و جانمایی شماره حساب شخصی خود به عنوان حساب سازمان و مؤسسه مربوطه، موجب می‌گردند که مردم، مبلغ فطریه خود را به این حساب‌ها واریز و از این طریق، مبالغ بالایی کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات نیز مشاهده شده که با انتشار تصاویر افراد بی‌خانمان یا کودکان بیمار در شبکه های اجتماعی، احساسات انسان دوستانه مردم را تحریک نموده و اقدام به کلاهبرداری می‌نمایند و حتی برخی از این مجرمین، علاوه بر دریافت وجوه مردم به شیوه مذکور، اطلاعات حساب آنان را نیز کپی و در ادامه تمام موجودی حساب را به صورت اینترنتی سرقت می نمایند.

سرهنگ قا سمی توصیه کرد که جهت واریز فطریه، کفاره روزه، و کمک های خیرخواهانه حتما آدرس صحیح آن مؤسسات و سازمان‌ها را که از رسانه های معتبر کشور نظیر صدا و سیما اعلام می‌گردد یادداشت و شخصاً در قسمت Address Bar تایپ و از رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف یا در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ شده خودداری نمایید.

وی تاکید کرد: از صفحه کلید مجازی سایت برای درج اعداد شامل شماره کارت، رمز اینترنتی به ‌جای صفحه کلید دستگاه رایانه استفاده شود. دقت شود که کد امنیتی درج شده عکس و تصویر نباشد و جهت اطمینان کلید Refresh را یک مرتبه بزنید تا حروف تغییر کند و اگر تغییر نکرد سایت مورد نظر جعلی است و اگر به هر علتی متوجه شدید حساب شما هک شده و از آن مبالغی کسر گردیده، سریعاً رمز اول و دوم آن را تغییر دهید.

این مقام مسئول تصریح کرد: در هنگام دانلود اپلیکیشن های و نرم افزارها، دقت کافی داشته باشند تا به گزینه‌های دسترسی‌هایی که درخواست می‌نماید و غیر ضروری و مشکوک می باشد مجوز ندهند.

سرهنگ مهدی قاسمی افزود: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی و یا شماره تلفن ۲۱۸۲۴۷۳۲ با ما در میان بگذارند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group