جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

دانش آموز نخبه دشتستانی در اختتامیه دهمین المپیاد نانو خوش درخشید وپژوهش سرای متقین برازجان توانست برترین تندیس در سطح علمی کشور را دریافت کند.

به گزارش دیارجنوب، آئین اختتامیه دهمین المپیاد علوم و فناوری نانو در سازمان مرکزی پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار گردید و نتایج نهایی برگزیدگان دهمین دوره از المپیاد علوم و فناوری نانو اعلام شد.
در المپیاد امسال دو دانش آموز از دشتستان موفق به اخذ مدال برنز و نقره شدند و در دوران نوجوانی، سهمیه نخبگانی را از طرف بنیاد ملی نخبگان کشور دریافت نمودند.
سیدرضا موسوی؛ دانش آموز استعداد درخشان امام خمینی برازجان؛ موفق به کسب مدال برنز و ساینا ملکی؛ دانش آموز فرزانگان متوسطه اول برازجان در سال گذشته؛ موفق به کسب مدال نقره گردید. این دو دانش آموز ضمن دریافت مدال های خود از رئیس ستاد توسعه فناوری نانو ایران و رئیس مدارس سمپاد کشور و هدایای نقدی خود؛ به عضویت رسمی کانون برگزیدگان باشگاه نانو در آمدند و بزودی لوح نخبگانی خود را از بنیاد ملی نخبگان کشور دریافت خواهند نمود.
همچنین پژوهشسرای متقین برازجان از میان بیش از ۱۸۰پژوهشسرای فعال در حوزه نانو؛ موفق به دریافت تندیس برترین پژوهشسراهای کشور از لحاظ عملکرد و تراز علمی داوطلبان شد و تندیس آن از طرف سعید سرکار (رئیس ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری) و فاطمه مهاجرانی (رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان) به مرتضی پورعسکربرازجانی، مدرس نانو و محمد باقری مدیر استعداد درخشان امام خمینی برازجان اهدا گردید.
گفتنی است که دهمین المپیاد نانو با حضور بیش از ۱۷۵۰۰ دانش آموز از سراسر کشور برگزار گردید و بعد از دو مرحله آزمون تستی و تستی تشریحی؛ تعداد ۳۰دانش آموز به مرحله علمی عملی ۷روزه راه یافتند و پژوهش خود را بر روی تصفیه پساب به کمک زئولیت ها انجام دادند و به تالیف مقاله و دفاع از آن پرداختند./ پژوهش سرای متقین

nano pejoheshsara 1nano pejoheshsara 1nano pejoheshsara 1nano pejoheshsara 1nano pejoheshsara 1nano pejoheshsara 1nano pejoheshsara 1nano pejoheshsara 1nano pejoheshsara 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group