جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

وزیر صنعت معدن و تجارت خودکفا شدن در حوزه صنایع دریایی و قرار گرفتن ۲۰۰ کشتی باری در برنامه ساخت و توسعه صنایع دریایی داخلی را مطرح کرد.

 ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، وزیر صنعت معدن و تجارت در بازدید از شرکت صنایع دریایی صدرا اظهار داشت: اینکه هم امور به دست یک مهندس ایرانی انجام می گیرد یک دستاورد است و ما امروزه در کنار این امر شاهد ساخت کشتی های با تناژ بالا وکشتی نفتکش بالای ۱۰۰ هزارتن که اکنون روبروی ما قرار گرفته هستیم.
وی اضافه کرد: از نکات مهم صنایع دریایی در این است که صنایع دریایی از جمله صنایعی است که تا به حال آن گونه که شایسته است به آن توجه نشده است.

safar vazir sanat madan 1

رضا رحمانی بیان داشت: امروز بسیار مفتخریم با توجه به توانی که متخصصان ما به آن دست یافته اند.
وی افزود: در گذشته بیش از ۹۰ درصد از کشتی های ما برای تعمیرات و خدمات به آن سوی خلیج فارس می رفتند اما امروز با برنامه ای در سال گذشته اجرا شد حداقل ۸۰ درصد از این موارد به صورت داخلی انجام می شود.

رضا رحمانی در این خصوص اضافه کرد: تعمیرات در آن سوی خلیج فارس را ممنوع کرده ایم و همه موارد در واحدهای داخلی انجام می شود.

safar vazir sanat madan 1

وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص بازدید از دو واحد که امروز صورت گرفت بیان داشت: همگی رضایت داشته و سفارشات خوبی را از اول سالجاری تا به حال دریافت کرده اند و بیش از ۱۰۰ کشتی را تعمیر و خدمات رسانی کرده اند و در یکی از واحدها ۶۰ نفر جذب نیرو و ۱۰۰ نفر نیز در حال جذب دارند.

وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: بسیار مفتخریم که خودکفا و داخلی شده ایم و دیگر کشتی های ما برای تعمیرات به آن سوی مرزها نمی روند.

safar vazir sanat madan 1

رضا رحمانی در خصوص حوزه ساخت در صنایع دریایی اظهار داشت: در برنامه های توسعه صنایع دریایی ۲۰۰ کشتی باری را در برنامه ساخت داخلی با اعتبار ۳۰۰ میلیون یورو قرار داده ایم و این امر ظرفیت کشتی سازی داخلی را تقویت می کند.

وی بیان داشت:طبق برآورد که توسط همکاران انجام گرفته، ۶۰ هزار نفر شغل مستقیم در این مجموعه فعالیت ها ایجاد خواهد شد و به تناسب این امر بیش از ۱۰۰ هزار نفر می توانند شغل غیر مستقیم ایجاد کنند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group