پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

نماینده دشتی و تنگستان گفت: جوانان تحصیل کرده بیکار استان بوشهر در حسرت یک شغل آبرومندانه در پشت حصارهای مجتمع پتروشیمی پارس جنوبی شب را صبح می‌کنند.

به گزارش دیارجنوب،سیدکمال‌الدین شهریاری در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه)، در انتقاد به عملکرد قوه مقننه گفت: مجلس شورای اسلامی با وجود توسعه کمی نیروی انسانی، توسعه ساختاری و سازمانی و ساخت و سازهای پیرامونی و رشد بودجه و هزینه‌های اداری نتوانست از نظر کیفی جایگاه قانونگذاری و نظارت خود را حفظ کند.

این عضو کمیسیون عمران در مجلس مدعی شد: مجلس با سقوط در ورطه روزمرگی و تبدیل شدن به کارخانه تولید قوانین الحاقی و اصلاحی که ارتباط چندانی هم با مشکلات و گرفتاری‌های جامعه ندارد به نهادی بی‌اثر در ساختار نظام تبدیل شده است به حدی که بیم آن دارم نیروهای کیفی و نخبه خود را از دست داده و در دوره‌های آینده به باشگاهی برای نمایندگان تبدیل شود که هفته‌ای چند روز در آن حضور یابند و موثرترین اقدام آنها در زمان حضور وزیران در این باشگاه، حلقه زدن دور آنان و دادن نامه‌هایی برای تامین نیازهای شخصی و جمعی خود و با تضرع و استغاثه، امیدوار به رفع مشکلات ریز و درشت موکلان خود باشند. آن وقت به جای مجلس، نهادهای متعدد دیگری همچون سران سه قوه به تمشیت امور بپردازند.

شهریاری مدعی شد: نگاه دولت و مسئولان اجرایی به استان کوچک بوشهر اما ثروتمند کشور، نگاهی مبتنی بر منافع ملی منهای منافع منطقه‌ای و استانی است. بوشهر در کلام دولتمردان به پایتخت انرژی کشور مشهور است اما اغلب شهرستانهای استان از نظر شاخصهای توسعه مانند زیست محیطی، اشتغال، سلامت، درآمد سرانه و امید به زندگی در پایین‌ترین سطوح کشور قرار دارند.

نماینده مردم دشتی در مجلس ادامه داد: به عنوان نمونه مجتمع گازی و پتروشیمی پارس جنوبی برای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت فرصت شغلی به وجود آورده، اما جوانان تحصیلکرده بیکار شهرستانهای استان با نرخ‌های بیکاری ۱۹، ۱۸.۱ و ۱۵.۲ درصد در حسرت یک شغل آبرومندانه در پشت حصارهای مجتمع مذکور شب را صبح می‌کنند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group