جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

محورهای مواصلاتی چالوس و هراز طی ساعات گذشته به دلیل دریافت هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی تا اطلاع ثانوی مسدود شدند و هم اکنون فقط جاده فیروزکوه به عنوان مسیر جایگزین وجود دارد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرفوری، طبق اعلام مراجع ذی ربط، در حوالی ساعت ۱۲ ظهر امروز (چهارشنبه چهارم فروردین ماه) اعلام شد که محور هراز نیز در مسیرهای رفت و برگشت به علت هشدار سطح نارنجی و احتمال ریزش سنگ و بهمن تا اطلاع ثانوی مسدود است.

بر اساس اطلاعات دریافت شده از مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای کشور تاکنون تصمیمی برای اعلام انسداد محور فیروزکوه اتخاذ نشده اما در این صورت شاهد مسدود شدن همه محورهای مواصلاتی به استان مازندران خواهیم بود.

گفتنی است؛ بر اساس تعاریف سازمان هواشناسی، هشدار سطح نارنجی به معنی این است که احتمال تاثیرات منفی ناشی از هوای مخرب بیشتر است و می‌تواند برنامه زندگی شما را مختل کند به این معنا که احتمال تاخیر در سفرهای زمینی و هوایی، بسته شدن راه‌ها، قطع برق و خطر احتمالی برای جان و مال مردم وجود دارد. لذا باید در مورد تغییر برنامه های خود و محافظت از خود و اموال تان اقدام کنید.

در این شرایط ممکن است نیاز باشد تاثیر منفی وضع هوا بر خانواده و اطرافیان خود را بررسی کنید و قبل از وقوع پدیده مخاطره‌آمیز اقداماتی برای کم کردن اثرات منفی آن انجام دهید.

مسئولان نیز باید آمادگی لازم را برای مواجهه با خطر داشته باشند. از جمله دستگاه‌های امدادی و خدماتی مانند شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، سازمان‌های آب منطقه‌ای، هلال احمر، ادارات کل راه و شهرسازی و ... باید تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارت‌های احتمالی را فراهم آورند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group