جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

در طی سالجاری بیش از 565 هزار تن محصول گوجه فرنگی در استان بوشهر تولید می شود.

به گزارش دیارجنوب کشت محصول گوجه فرنگی در سطحی قریب به 1800 هکتار در مزارع استان آغاز گردیده و پیش بینی می شود در سال زراعی جاری، قریب به 11300 هکتار از اراضی زراعی استان تحت کشت این محصول قرار گرفته و بیش از 565 هزار تن، محصول گوجه فرنگی تولید شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشت محصول گوجه فرنگی در مناطق معتدل استان به صورت پیش کار (بخش ارم و بوشکان از توابع شهرستان دشتستان و شهرستان جم) از نیمه اول مرداد در سطحی قریب به 1800 هکتار شروع و در سایر شهرستان ها نیز مرحله کاشت آن تا اواسط مهرماه ادامه خواهد یافت.
خسرونی عمرانی افزود: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری (99-98) قریب به 11300 هکتار از اراضی زراعی استان تحت کشت این محصول قرار گرفته و تولید بیش از 565000 تن محصول گوجه فرنگی از این سطوح مورد انتظار می باشد.
وی همچنین تاکید نمود: در راستای کاهش هدر رفت منابع آب استان و تنظیم میزان تولید و مدیریت بازار این محصول در سال زراعی جاری و همچنین جلوگیری از نوسانات شدید قیمت در زمان اوج تولید این محصول و متضرر شدن تولیدکنندگان، انعقاد تفاهم نامه چهارجانبه کشت و رعایت مفاد آن ضروری بوده و سود و منافع آن در وهله اول نصیب خود کشاورزان خواهد شد و اولین زیان دیده در صورت عدم رعایت آن کشاورزان خواهند بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: هر گونه توسعه کشت و کار گوجه فرنگی فراتر از برنامه ابلاغی ممنوع بوده و کشاورزانی که خارج از تفاهم نامه الگوی کشت و سطوح ابلاغی منطقه اقدام به کشت نمایند از ارائه خدمات و تسهیلات محروم خواهند بود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group