چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه در سه ماهه سالجاری چهارهزار خودرو شوتی توقیف شده است گفت: عدم برخورد با این ماشینها مصوبه شورای تامین است ولی سازمانهای گمرک و صنعت و معدن باید مجوزهای صدور کالاها را صادر کنند تا در امور حمل و نقل مشکلی پیش نیاید.

به گزارش دیارجنوب، سردار خلیل واعظی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن قدردانی از تلاش خبرنگاران در تقویت امنیت پایدار در استان بوشهر گفت: رضایت‌مندی مردم از عملکرد پلیس در سال جاری نسبت به سه ماهه اول سال گذشته، 50 درصد افزایش داشته که بخشی از این رضایت‌مندی به واسطه تلاش رسانه‌ها در آگاهی بخشی به موقع در جامعه است.
فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به افزایش تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیس ابراز داشت: در سه ماه اول سال جاری 146 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس گرفته شده که 47 هزار منجر به عملیات پلیس شده است.
وی با اشاره به رشد 37 درصدی کشف جرایم خشن در استان، گفت: خوشبحتانه در سه ماهه اول امسال هیچ‌گونه جرایم خشن اعم از قتل، سرقت مسلحانه و ... در استان بوشهر گزارش نشده است.

nashast entezami 1


رئیس پلیس استان بوشهر با اشاره به رشد 92 درصدی کشفیات کالای قاچاق، عنوان کرد: در سه ماهه اخیر مبلغ 757 میلیارد و 765 میلیون تومان کشفیات پلیس بوده و همچنین در بخش مواد مخدر یک تن و 866 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده و در ارتباط با این موضوع تعداد 988 نفر قاچاقچی دستگیر شده‌اند.
واعظی با اشاره به افزایش 31 درصدی کشفیات جرایم سرقت، تصریح کرد: در این ارتباط 90 سارق در قالب 35 باند سرقت به 421 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.
وی با بیان اینکه استان بوشهر بیست و هشتمین استان در حوزه نزاع و درگیری در کشور است، تصریح کرد: در سه ماه اخیر سال جاری هیچگونه شرارتی در استان گزارش نشده و استان بوشهر در این حوزه امن‌ترین استان کشور محسوب می‌شود.

nashast entezami 1


وی با بیان اینکه در حوزه جرایم سایبری با افزایش 38 درصدی روبرو بوده‌ایم، ابراز کرد: دو جرم برداشت اینترنتی غیر مجاز با 42 درصد و کلاهبرداری اینترنتی یا 35 درصد، بیشترین درصد جرایم سایبری را در استان به خود اختصاص داده‌اند.
فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به افزایش 48 درصدی تعداد کشته‌ها در تصادفات جاده‌ای درون و برون شهری گفت: متاسفانه 43 درصد تصادفات درون شهری مربوط به موتور سیکلت‌ها و 19 درصد مربوط به عابرین پیاده است.
رئیس پلیس استان بوشهر با بیان اینکه 480 گروه امر به معروف در استان وجود دارد، بیان کرد: متاسفانه برخی اوقات شاهد ناهنجاری‌هایی در سواحل هستیم که بخش از این ناهنجاری‌ها مربوط به کوتاهی متولیان شهری مثل شهرداری‌هاست که به علت نبود پارک و پلاژ مناسب ویژه بانوان در برخی مناطق شاهد ناهنجاری‌هایی در سواحل بوشهر و دیگر نقاط استان هستیم.
واعظی با اشاره به جرایم اقتصادی در استان گفت: در سه ماهه امسال در حوزه زمین خواری 828 هزار و 891 متر مربع به مبلغ 309 میلیارد ریال توسط پلیس آگاهی رفع زمین خواری شده است.

nashast entezami 1


فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به تخلفات رانندگی در استان گفت: در سه ماهه اخیر سال جاری تعداد 117 هزار تخلف در جاده‌های درون و برون شهری ثبت شده است که سهم تخلفات دستگاه‌های اجرایی در بروز تخلفات و حوادث 50 درصد افزایش داشته است.
رئیس پلیس استان بوشهر در پاسخ به سوال دیارجنوب در خصوص برخورد با خودروهای شوتی حامل بار قاچاق در بخشهای بوشکان و ارم گفت: با وجود اینکه عدم برخورد با این ماشینها مصوبه شورای تامین است ولی سازمانهای گمرک و صنعت و معدن باید مجوزهای صدور کالاها را صادر کنند تا در امور حمل و نقل مشکلی پیش نیاید.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group