جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

فرماندهی انتظامی استان بوشهر از توقیف بیش از پنج هزار خودروی حامل قاچاق در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش دیارجنوب سردار واعظی فرماندهی استان بوشهر در نشست خبری روز خبرنگار ضمن تبریک به این قشر اظهار داشت: این روز نشان دهنده این ست که ما و خبرنگاران فعالیت و کارمان به هم شباهت زیادی دارد و در عرصه ایجاد امنیت و اهمیت کاری خبرنگار انجام می دهد از تخریب افکار عمومی توسط رسانه های دشمن جلوگیری و اعتماد مخاطبین را جلب می کنند.

وی افزود: اگر اطلاع رسانی صحیح صورت بگیرد رسالت انجام شده رسانه در بالا بردن قدرت تجزیه و تحلیل مردم و مخاطبانش می تواند موثر باشد و بر ارزیابی محتوای اطلاع رسانی دشمن نیز همین تاثیر را داشته باشد تا نتوانند به سادگی وارد حریم ذهنی مردم شوند.
وی در خصوص تاثیرات رسانه بیان داشت: یکی از تاثیرات رسانه، موضوع نظارت همگانی بر امنیت و رضایت مندی و آسودگی و اعتماد متقابل را ایجاد می کندو مهم ترین ابزار نظارت همگانی: رسانه، صدای خبرنگار و قلم اوست. وقتی رسانه وارد می شود شاهد تصحیح مدیریت و عملکرد هستیم ونقش مشارکت بر پایه شهروندان افزایش خواهد داشت.
سردار واعظی در خصوص مبارزه با فسادو جرم بیان کرد: رسانه با انعکاس اخبار گوناگون می توانند اعتماد لازم را کسب و باعث برطرف کردن فساد شوند.
وی افزود: در زمینه نحوه اطلاع رسانی مطلوب ، رسانه می تواند پیامد امنیتی داشته باشد ورسانه شاهد خوبی ست اگر نماینده افکار مردم باشد و باعث گردش تصحیح می شود.
سردارواعظی تصریح کرد: اصحاب رسانه در خصوص تلاشی که برای آگاه رسانی مردم انجام می دهند و نقشی اثر گذار دارند و زمینه و بستر کار ما را خبرنگاران ایجاد می کنند.خبرنگاران راه ما را برای جلب رضایت مردم هموار می سازند و ما نیز جهت تامین امنیت و آسایش مردم خدمت می کنیم.

سردار واعظی در خصوص جرائم اینترنتی بیان کرد: در فضای مجازی، 2 جرم اگر مهار شوند وضعیتی عالی خواهیم داشت هرچند نسبت به استان های دیگر در فضای مجازی نسبت به کاهش وقوع جرائم در جایگاه بسیار خوبی هستیم.
وی تصریح کرد: 38درصد از جرائم فضای مجازی مربوط به برداشت اینترنتی غیر مجاز، 43 درصد مربوط به کلاه برداری اینترانتی و بقیه جرائم در زمینه های دیگر صورت گرفته است.
فرماندهی استان بوشهر بیان داشت: در طی 4 ماه کشف 96 درصد جرائم اینترنتی داشتیم و برای پیشگیری علاوه بر کشف جرم، 61 کارگاه آموزشی جهت برخورد با این نوع جرائمبرگزار شد که در کنترل میزان افزایش جرائم تاثیربسزایی داشته است.

وی در خصوص بحث مواد مخدر که از راه ترانزیت دریا و گذر از استان ما صورت می گیرد بیان کرد: به دلیل اینکه ورود مواد مخدر در شمال کشور و استان ما می باشد تا به حال کشف 3 تن و 926 کیلوگرم مواد مخدر صورت گرفته است.
وی افزود: در بحث دستگیری قاچاقچیان افزایش دستگیری داشتیم که 19 درصد از این پیشرفت در خصوص توقیف خودرو ها صورت گرفته است و توانستیم 6 باند فعال را متلاشی کنیم.

سردار واعظی اضافه کرد: در بحث تصادفات، در مقوله پلیس راه و راهور، شاهد جانباختگان زیادی بودیم که 38 درصد این آمار مربوط به تصادفات موتور سیکلت ها بدلیل عدم استفاده از کلافه ایمنی بوده است و28 است. درصد مربوط به عابرین، بدلیل بی احتیاطی و نبود پل هوایی و بعضا فرهنگ نادرست اتفاق افتاده است.
وی افزود: در بحث افزایش تعداد جانباختگان در حوزه پلیس راه چند کار انجام دادیم: 1- تبدیل پایش تصویری در دستور کار قرار گرفت و پیگیری از طریق سازمان های متولی 2- حضور تقویت شده کنترل نامحسوس و پیگیری اصلاح نقاط حادثه خیز از دستگاه های مربوطه و تشدید کنترل تخلفات حادثه ساز در بحث کشف جرائم جنایی 105 درصد کشف وقوع داشتیم که مقداری از سال های پیشین بوده و همچنین کاهش سرقت های مسلحانه نیزدر استان داشتیم. کاهش عدم وقوع بعضی از جرائم، سرقت از بانک، جیب بری و کیف زنی، سرقت از طلافروشی، آدم ربایی در طی ده سال گذشته نداشته ایم.

 وی با اشاره به افزایش ۸۵ درصدی کشفیات قاچاق در استان خبر داد و افزود: در زمینه کشفیات سوخت قاچاق شاهد افزایش چشمگیری هستیم

سردار واعظی از افزایش ۳۷ درصدی رضایت‌مندی مردم از پلیس خبر داد و اضافه کرد: تماس‌های تقدیر و تشکر از پلیس ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی توقیف بیش از پنج هزار خودروی حامل قاچاق در استان بوشهر خبر داد، بیان کرد: ایستگاه بازرسی ما به سامانه گمرک متصل است و بارنامه را تطبیق می‌دهیم و در صورتی که مطابقت نداشته باشد برخورد می‌شود.

khabarnegar 1khabarnegar 1khabarnegar 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group