پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

به مناسبت 21 تیرماه روز جهانی بدون پلاستیک انجمن زمین پاک دشتستان در نانوایی زیست محیطی به توزیع کیسه های پارچه ای مخصوص خرید پرداخت.

به گزارش دیارجنوب-زنده باد نانوای محیط زیستی شهر برازجان در مورد این روز می گوید: روز 3 جولای در هر سال مقارن با روز جهانی بدون کیسه پلاستیکی است. این روز بین المللی را نباید دست کم گرفت. زمان آن فرارسیده است که کیسه های یکبار مصرف پلاستیکی را کنار گذاشته و از کیسه های پارچه ای یا بگ های کاغذی استفاده کنیم. به همین منظور روزی جهانی برای این رویداد و فرهنگ سازی مهم در نظر گرفته شده است. این استفاده نکردن یک روزه از پلاستیک های یکبار مصرف نمادی است برای فرهنگ سازی استفاده نکردن همیشگی از کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف.
وی اضافه کرد: حدود 100 تا 500 سال زمان لازم است تا یک کیسه پلاستیکی به طور کامل نابود شود. وضعیت دریاها و برکه ها بر اثر استفاده بی رویه از پلاستیک در حد وخیمی قرار دارد. زنده باد در این ادامه صحبتهایش بیان داشت: این روز بهانه ای است برای اینکه به یاد خودمان و اطرفیانمان بیاوریم، به یاد بیاوریم که این کیسه های پلاستیکی اثر مخربی بر زندگی نسل های پیش رو نیز خواهد داشت. این روز برای تشویق مردم به نه گفتن به کیسه های پلاستیکی است تا با کمک هم طبیعت و اکوسیستم جانوری و آب های سالم تری داشته باشیم.

kise nanvaee 1kise nanvaee 1kise nanvaee 1kise nanvaee 1kise nanvaee 1kise nanvaee 1kise nanvaee 1kise nanvaee 1kise nanvaee 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group