جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس شورای اسلامی شهر برازجان گفت:کارخانه لوله‌سازی آرمین صنعت دشتستان، تنها تولیدی ستاره‌دار استان بوشهر جهت شرکت و تأیید در طرح‌ها و مناقصات است که با تعطیلی آن، 80 نیروی بومی استان بیکار شده‌اند.

به گزارش دیارجنوب مهدی نیکنام شامگاه جمعه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان دشتستان درباره مشکلات کارخانه لوله‌سازی آرمین صنعت دشتستان، اظهار داشت: اشتغال اساس حرکت زندگی و بیکاری سرآغاز تمام مفسده‌هاست و ما باید در اولویت همه برنامه‌ها، برای جوانان‌مان اشتغال ایجاد کنیم.

رئیس شورای اسلام شهر برازجان افزود: استاندار و تمامی مسؤولین استانی همان‌طور که در صدد رفع مشکل اشتغال جوانان هستند، باید در رفع مشکلات شرکت‌ها، کارخانه‌ها و مراکزی که اندکی در خصوص اشتغال‌زایی جوانان سهیم هستند، تلاش کنند.

تولیدکننده انواع لوله‌

وی با اشاره به اینکه از نزدیک بازدیدی از کارخانه آرمین صنعت دشتستان داشته‌ام و در جریان مشکلات آن قرار گرفته و تجهیزات آن را مشاهده کرده‌ام، ادامه داد: این کارخانه از سال 72 تأسیس و تنها تولیدکننده انواع لوله‌های پلی‌اتیلن و برقی در سایزهای مختلف است و حتی در بخش تولید لوله سبز هم فعالیت داشته است.

نیکنام با تأکید بر اینکه کارخانه یاد شده تنها بخش تولیدی است که پنج دستگاه هم‌زمان توان تولید انواع لوله‌ها در سایزها و با ضخامت مختلف را داراست، بیان کرد: کلیه تولیدات این کارخانه بیمه تعویض ایران هستند و به مشتریان دفترچه بیمه ایران داده می‌شود که البته خوشبختانه تاکنون خساراتی اعلام نشده است ‌.

تنها تولیدی ستاره‌دار استان بوشهر

رئیس شورای اسلامی شهر برازجان با اعلام اینکه این کارخانه در زمان فعالیت آزمایشگاه، همکار، اداره استاندارد و دارای تمام تجهیزات آزمایشگاهی مانند کور فن‌دار، دستگاه تحت فشار ،دستگاه ضربه و سایر ملزومات موارد نیاز دارد، خاطرنشان کرد: کارخانه آرمین صنعت دشتستان، تنها تولیدی ستاره‌دار استان جهت شرکت و تأیید در طرح‌ها و مناقصات است که قبل از تعطیلی نیز دو مناقصه جهاد سازندگی را برنده و اجرا نموده و سه سال کارخانه برتر استان و کشور شناخته شده است .

وی عنوان کرد: این مکان دارای 6هزار و 500 متر زمین و 6 سالن و دو استخر به همراه ساختمان آزمایشگاه و سایر موارد مورد نیاز است، اما به دلیل مشکلی که با بانک ملت دارد فعالیت این کارخانه متوقف شده است، به صورتی که اگر مسؤولین مربوطه پیگیری و مشکلات آن را رفع کنند جوانان بومی زیادی می‌توانند در این مکان مشغول به کار شوند و درصدی از مشکل اشتغال آنها رفع شود.

نیکنام ادامه داد: دو تالار، یک هتل و دو پلاک زمین این کارخانه بسیار بزرگ و مهم لوله‌سازی در پلاک‌های مختلفی هستند اما به این دلیل که در رهن بانک برای گرفتن وام جهت ساخت هتل بوده اند، ابتدا بانک ملت املاک را از صاحب این کارخانه گرفته و می‌گوید بعد از ساخت هتل و تالار این املاک آزاد شوند، اما گویا بعد از تکمیل هتل و تالار این املاک آزاد نشده‌اند.

سرپیچی بانک ملت از مصوبه استانداری

وی یادآور شد: با پا درمیانی سه کارگروه اشتغال و مصوبه از استانداری که به بانک دستور مستقیم داده است همکاری‌های لازم را با این کارخانه داشته باشند، بانک ملت از این کار سرپیچی کرده و تاکنون املاک را آزاد نکرده است‌.

رئیس شورای اسلامی شهر برازجان با بیان اینکه اکنون حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان سند املاک در دست بانک ملت برای پرداخت چهار میلیارد تومان بدهی است، بیان داشت: این بانک می‌تواند به اندازه بدهی خود، سند املاک را در اختیار داشته باشد و بسیار متاثرم که چرا زور دولت به بانک نمی‌رسد و فعالیت چنین کارخانه بزرگی را متوقف کرده است.

بیکاری 80 نیروی بومی

نیکنام با بیان اینکه این کارخانه در زمان فعالیت خود با ۹۳ نیرو مشغول به کار بوده است،افزود: اکنون به دلیل مشکلاتی که با بانک ملت به وجود آمده است، فعالیت این کارخانه بزرگ و مهم متوقف شده به صورتی که بر اثر سهل‌انگاری برخی مسؤولین و بانک ملت، به راحتی ۸۰ نیروی بومی استان بوشهر بیکار شده‌اند.

وی اظهار کرد: اکنون ۱۳ نفر در این کارخانه در قسمت‌های نگهبانی، مدیریت و ... مشغول به کار هستند که به گفته مسؤول کارخانه اگر مشکلات به وجود آمده در خصوص راه‌اندازی مجدد کارخانه رفع نشود، به این ۱۳ نیرو نیز نیاز ندارد و آن‌ها هم اخراج می‌شوند.

استاندار پیگیری کند

رئیس شورای برازجان در پایان تأکید کرد : از استاندار و مسؤولین مربوطه می‌خواهیم جهت بازدید و پیگیری رفع مشکلات این کارخانه به دلیل اهمیت به امر مهم اشتغال و اشتغال‌زایی جوانان اقدام کنند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group