پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

ترکیه روز جمعه و همزمان با اعلام موضع کشور‌های عربی علیه حضور نظامی اش در شمال عراق، بار دیگر نقاطی در این منطقه را بمباران کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا همزمان با اظهارات 'محمدعلی الحکیم' وزیر امور خارجه عراق در حاشیه کنفرانس وزیران خارجه عضو اتحادیه عرب در تونس، مبنی بر موضع یکپارچه کشور‌های عربی در رد حضور نظامی ترکیه در خاک عراق، هواپیما‌های ترکیه مناطقی را در شمال عراق به بهانه حضور نیرو‌های حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) بمباران کردند.

وزارت دفاع ترکیه در صفحه توییتر خود نوشت: نیروی هوایی ترکیه روز جمعه مواضع سازمان پ. ک. ک. را در مناطق افاشین، زاب و هاکورک در شمال عراق هدف قرار داد.

بر اساس این گزارش در این حملات هوایی، مواضع، سنگر‌ها و انبار‌های مهمات نیرو‌های پ. ک. ک. منهدم شد.

حضور نظامی و حملات هوایی و زمینی ترکیه به عراق سالهاست به بهانه حمله به پ. ک. ک. که ترکیه آن را گروهی تروریستی می‌داند، برغم اعتراضات بغداد و احزاب و شخصیت‌های سیاسی و نیز مردم عراق همچنان ادامه دارد.

براساس گزارش منابع رسمی دولت ترکیه بیش از ۳۰ پایگاه نظامی در عمق خاک عراق در منطقه کردستان عراق ایجاد کرده است.

ده‌ها شهروند عراقی معترض، اوایل بهمن ماه گذشته با حمله به یک مقر نظامی ترکیه در منطقه شیلادزی در شرق دهوک در شمال عراق، وارد آن شده و دست کم دو دستگاه تانک و چهار نفربر و وسایل و تجهیزات موجود در این مرکز نظامی را به آتش کشیدند.

معترضان خشمگین خواستار خروج نظامی ترکیه از خاک کشورشان و نیز پایان حملات هوایی به مناطق کردستان عراق شدند، اما نظامیان ترکیه به سوی آن‌ها آتش گشوده و تعدادی معترض عراقی را کشته و زخمی کردند، اقدامی که مورد اعتراض رسمی وزارت امور خارجه عراق قرار گرفت.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group