پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، برگزاری جشنواره بین المللی انیمیشن ایران در بوشهر و تقلیل اعتبارات فرهنگی در شش ماه نخستِ سالجاری را مطرح کرد.

به گزارش دیارجنوب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه های بسیار زیادی برگزار می شود و جشن بهار مهربانی یکی از برنامه هایی است که در این هفته برگزار خواهد شد و باتوجه به اینکه کتاب یکی از معجزات پیامبر (ص) است فرصتی است که جوانان و نوجوانان بتوانند خودشان را با معجزه پیامبر مانوس کنند.
وی اضافه کرد: برنامه پایتخت کتاب را در طول سال در استان بوشهر داریم ولی هفته کتاب فرصت مناسبی است که جامعه هدف خودمان را با این موضوع بیشتر مطلع و آگاه سازیم.

فاطمه کرم پور بیان داشت: هفته کتابخوانی از ۲۲ الی ۳۰ آبان ماه می باشد که هر روزش به یک عنوان اختصاص داده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر درخصوص نامگذاری روزهای هفته کتابخوانی گفت: بیست و دوم روز کتاب و پایتخت کتاب، بیست و سوم روز کتابخانه و کانون فرهنگی، بیست و چهارم روز کتاب معجزه پیامبر(ص)، بیست و پنجم روز کتاب و ترویج کتابخوانی، بیست و ششم روز مدرسه کتابخوان، بیست و هفتم روز کودک کتاب و دوست، بیست و هشتم روز کتاب زمینه تمدن سازی، بیست و نهم روز کتاب، رسانه و فضای مجازی و سی ام روز کتاب فروشی و پاتوق فرهنگی نامگذاری شده است.

فاطمه کرمپور تصریح کرد: در اسفندماه جشنواره بین المللی انیمیشن ایران بوشهر برگزار می شود که طبق آخرین اطلاعات ۱۸۳ اثر از ۴۸ کشور به دبیرخانه ارسال شده که تا آخر سال این اطلاعات بیشتر خواهد شد.

nashast ershad 1

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان داشت: در هفته کتاب و کتابخوانی از کتاب تربیت اجتماعی رونمایی خواهد شد و این برنامه های کتابخوانی در سراسر استان بوشهر برگزار می شود که در مناطق کم برخوردار از امکانات فرهنگی محیا هستند.
وی افزود: برگزاری ایستگاه صلواتی، ایستگاه نقاشی و مسابقات نقاشی از دیگر برنامه های این هفته است.

فاطمه کرم پور خاطرنشان کرد: تالار بزرگ لیان در بوشهر که چندین سال معطل تخصیص بودجه بود که در سالجاری با پیگیری استاندار در مدت کوتاهی به بهره برداری رسید.
وی در خصوص تملک دارایی بیان داشت: استان بوشهر از بین دیگر استان ها، رتبه اول تملک دارایی را دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر بیان داشت: در بحث طرح عمرانی، نقدینگی بسیار کم وجود دارد و
امسال سالن شهید شاهینی برازجان در دهه فجر افتتاح خواهد شد و سالن شهر آبدان تا پایانِ سال به بهره برداری خواهد رسید.
وی در خصوص مشکلاتی که برای ایجاد پلاتو وجود دارد بیان داشت: با تعامل خوب بین هنرمندان و بخش خصوصی می توان مشکلات این قشر را کمتر کرد که در بحث ایجا پلاتو باید با واگذاری به بخش خصوصی این مشکلات را برطرف سازیم.

nashast ershad 1

فاطمه کرم پور در خصوص سالن شهید شاهینی برازجان‌گفت: در سالجاری مقداری اعتبار برای این سالن تخصیص داده شده که تکمیل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه اولویت دولت تکمیل پروژه های عمرانی با هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی است اظهار داشت:متاسفانه استان بوشهر و اصفهان از جمله استان هایی هستند که فصلِ پنجِ استانی فرهنگی را ندارند و در حال پیگیری هستیم و در شش ماه نخست امسال به نسبت مدت مشابه، یک سوم اعتبارات فرهنگی کاهش یافته است.

کرمپور در خصوص عدم تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری عسلویه بیان داشت: برای مجتمع فرهنگی عسلویه ۱۵میلیارد تومان تاکنون هزینه شده که ۵۵ درصد آن تکمیل شده است و برای تکمیل شدن به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این مجتمع فرهنگی عسلویه در جنوب کشور بی نظیر است.

فاطمه کرپور در خصوص فعالیت قارچ گونه سایت ها گفت: با نزدیکی انتخابات بعضی از سایت ها به صورت قارچ گونه شروع به فعالیت کرده اند که ما اجازه برخورد با آنها را نداشته و تنها پلیس فتا می تواند با این گونه سایت ها برخورد کند.

 

آنیتا مظفری معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تغییر نام فرودگاه بوشهر گفت: به دلیل اینکه نام فرودگاه در جهان ثبت شده برای تغییر نام این فرودگاه روندی طولانی بایستی طی شود که تاکنون به نتیجه نرسیده است.
وی افزود: در سالجاری ۱۰ ناشر مجوز اخذ کرده اند که در مجموع ۶۰ ناشر مجزا در استان داریم و در سالجاری تعداد ۲۵ عنوان کتاب در استان به چاپ رسیده که در سال گذشته ۱۳۰ عنوان بوده است.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال استان بوشهر اظهار داشت: مجتمع دیجیتال مربوط به بخش خصوصی شرکت دانش بنیان زیر نظر اداره کل فرهنگ ارشاد فعالیت میکند و نمایندگی چند شرکت تبلیغاتی انیمیشن را بر عهده دارد. این مجتمع با تکیه بر نیروی انسانی و متخصص استان توانسته اقدامات خوبی را رقم زند که از جمله اقداماتش دوسال پیاپی نمایندگی ایران در نمایشگاه بین المللی بود.

رضا اسمعیل پور افزود: این مجتمع اخیرا طرحی را از طرف وزارت کشور و وزارت ارشاد و مرکز رسانه برعهده گرفته که ساخت دیجیتال پروژه ای است به نام پیشگیری از آسیب اجتماعی که در قالب ۲۳۰ موضوع در بخش های مختلف با ۵۰ کاریکاتور، ۵۰ موشن گرافی، ۱۵ انیمیشن، ۷۵ پوستر و ۵۰ عکس دیجیتال که ۱۵۰ نفر از هنرمندان کا صاحب آثاری خوب هستند در این زمینه در حال انجام است.

nashast ershad 1nashast ershad 1nashast ershad 1nashast ershad 1nashast ershad 1nashast ershad 1nashast ershad 1nashast ershad 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group