شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مدیرکل توانمندسازی نیروی انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت: نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ برگزار می‌شود

به گزارش دیارجنوب به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ احمد نجاتیان با اعلام این خبر افزود: با هدف تأیید صلاحیت شاغلین حرفه پرستاری و گروه‌های مرتبط و همگام ساختن خدمات پرستاری کشور با استاندارد‌ها و معیار‌های جهانی، صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران و گروه‌های مرتبط در سال ۹۵ آغاز شد.
وی ادامه داد: تاکنون در ۴ مرحله، حدود ۳۰ هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای صادر کرده ایم که گروه‌های هدف مدیران پرستاری صف تا ستاد، دانش آموختگان گروه‌های پرستاری تا سال ۱۳۸۵، اعضا هیأت علمی و مسؤولان فنی و پرستارانی که در مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل کار می‌کردند، بودند.
وی افزود: قرار است به تدریج در مدت ۳ تا ۴ سال همه پرستاران، پروانه صلاحیت حرفه‌ای دریافت کنند.
نجاتیان گفت: تاکنون کار صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای به صورت دستی انجام می‌شد که با راه اندازی سامانه کشوری، کار ثبت نام و صدور این پروانه از طریق این سامانه انجام خواهد شد.
مدیرکل دفتر توانمند سازی و بهره وری نیروی انسانی معاونت پرستاری ادامه داد: پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری، مدرکی است که صلاحیت فرد را برای انجام خدمات پرستاری نشان می‌دهد و از ورود افراد بدون صلاحیت به حرفه پرستاری جلوگیری می‌کند.
نجاتیان با اشاره به هماهنگی به عمل آمده با مرکز سنجش آموزش پزشکی و بورد‌های منطقه‌ای گفت: ان شاءالله در نیمه دوم امسال، نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای برگزار خواهد شد ودانش آموختگان جدید پرستاری و کسانی که نتوانسته اند دوره‌های بازآموزی خود را تکمیل کنند ازجمله افرادی هستند که باید در آزمون حضور یابند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group