جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

سومین دوره جشنواره قهرمان کتاب شهرستان دشتی روز چهارشنبه با معرفی نفرات برتر در آیین نمایشگاه کتاب خورموج پایان یافت.

فرماندار دشتی در اختتامیه سومین دوره جشنواره قهرمان کتاب دشتی گفت: کتاب، والاترین جایگاه را در گستره‌های فردی و اجتماعی داراست.

عبدالله نادری افزود: در روزگار پیشرفت‌های چشمگیر بشر در عرصه‌های دانش، فناوری و نوآوری، کتاب نه تنها اهمیت خود را از دست نداده، بلکه گسترده‌تر و تازه‌تر شده و جلوه‌هایی پایدارتر یافته است.

وی ادامه داد: کسانی که با کتاب مانوس هستند و مطالعه را به عنوان عنصری اصلی و ضروری در زندگی خود می‌دانند کامیاب‌تر و موفق تر خواهند بود.

نادری اضافه کرد: جشنواره قهرمان کتاب از برنامه‌های سودمند و با ارزش در حوزه کتابخوانی است و از لحاظ کمی و کیفی استمرار داشته‌است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی نیز با اشاره به اهداف جشنواره قهرمان کتاب بیان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارتقای فرهنگ مطالعه مفید، ایجاد عادت به مطالعه در دانش آموزان، غنی‌سازی اوقات فراغت و ایجاد شور و نشاط اهداف جشنواره قهرمان کتاب است.

حمید زارعی اضافه کرد: برای گسترش فرهنگ مطالعه مفید و ترویج کتابخوانی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز در افق ایران ۱۴۰۴ برای ایجاد انگیزه بیشتر و رقابت سالم در بین دانش‌آموزان این جشنواره برگزار شده‌است.

وی ادامه داد: در سومین دوره جشنواره قهرمان کتاب حدود ۶۵۰ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی شرکت داشتند و از برکات این جشنواره شناسایی استعدادهای علمی و ادبی است.

در این جشنواره در مقطع ابتدایی، مهدیه راستگو از دبستان نیایش اول و قهرمان کتاب شد و یوسف جعفری از دبستان قلم یک و فاطمه زهرا زارعی اصل از دبستان نیایش به ترتیب دوم و سوم شدند.

در مقطع متوسطه اول امیر رضا محمدی از دبیرستان علامه حلی اول و به مقام قهرمانی رسید و امیر رضا اسکندری از دبیرستان علامه حلی و فاطمه زهرا فقیه به ترتیب مقام‌های دو و سوم را کسب کردند.

درمقطع متوسطه دوم عباس غریبی از دبیرستان نمونه علامه طباطبایی قهرمان کتاب شد و سیده زینب موسوی مقدم از دبیرستان اشراق و شایان مسعودیان زاده از دبیرستان نمونه علامه طباطبایی مقام های دوم و سوم را بدست آوردند.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group