جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا شرایط سخت پیمانکاران در شرایط کنونی، بهبود یابد و پروژه آب رسانی به جم طبق برنامه زمان‌بندی اجرایی شود.

به گزارش دیارجنوب، شاهین پاکروح امشب در نشست بررسی پروژه آب‌رسانی سیراف به جم که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: وزارت نیرو به عنوان متولی تامین آب کشور است و خود را مکلف به ارائه خدمت به مردم می‌دانیم و دغدغه مردم و مسؤولان شهرستان جم در خصوص موضوع آب این شهرستان به‌حق است.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: دو سال اخیر جز سخت‌ترین سال‌های کشور طی ۴۰ سال انقلاب است و تحریم‌های دشمنان سبب شد تا پیشرفت برخی پروژه‌ها کند شود ولی توطئه دشمنان ناکام ماند و پروژه‌ها در حال حاضر شرایط مطلوبی دارند و در حال اجرا هستند و با همراهی مردم از این شرایط عبور خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه آب‌رسانی به جم در سال ۸۶ آغاز شده تصریح کرد: متاسفانه از همان ابتدا بنای اشتباهی گذاشته شد و این پروژه با وجود گذشت سالیان طولانی، فاقد ردیف اعتباری استانی و ملی است که لازم است حداقل در سال آینده، این پروژه به عنوان پروژه‌ای استانی تعریف و ردیف اعتباری داشته باشد.
پاکروح اضافه کرد: در سال ۹۷ ، ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات تنش آبی به این پروژه ابلاغ کردیم اما در سال ۹۸، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، به علت نداشتن موافقت نامه و ردیف اعتباری، اجازه اختصاص اعتبار را نمی‌دهد.
وی با تقدیر از همکاری وزارت نفت با پروژه گفت: نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی انصافا کمک کرده و این همکاری شایسته تقدیر است.
پاکروح با اذعان به مشکلات ایجاد شده در تامین مالی پیمانکاران پروژه آب‌رسانی جم تصریح کرد: در هفته گذشته منابعی را برای تامین مالی پروژه در نظر گرفتیم تا طی یک هفته آینده اعتبار به پروژه تزریق شود و در همین راستا، توافقاتی انجام شد که آبفا شهری بتواند به پروژه‌های آب روستایی هم اعتبار تزریق کند.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه اجرای این پروژه می‌تواند مردم را به زندگی امیدوارتر کند تصریح کرد: از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا شرایط سخت پیمانکاران در شرایط کنونی، بهبود یابد و پروژه طبق برنامه زمان‌بندی اجرایی شود.
وی تصریح کرد: پروژه آبرسانی جم به طول انجامیده و هم ما به عنوان کارفرما، هم پیمانکاران و هم مردم ناراضی هستند اما همین که مردم خوشبین به تکمیل پروژه شوند بسیار مهم است و نشان می‌دهد با وجود مشکلات، قرارگاه خاتم‌الانبیاء نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.
پاکروح اضافه کرد: تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا حداقل بخشی از ظرفیت آب‌شیرین‌کن تا قبل از تابستان سال ۹۹ به بهره برداری برسد./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group