جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

به منظور بهره وری مصرف آب و جلوگیری از بروز تنش های دمایی و آبی، باغات مرکبات استان به سایبان تجهیز خواهند شد.

به گزارش دیارجنوب، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به میزان بارندگی های موثر در استان و محدودیت منابع آبی، ضرورت افزایش کارآیی آبیاری و استفاده بهینه از منابع آب مصرفی در بخش کشاورزی و همچنین حفاظت باغات مرکبات استان در مقابل خطرات و تنش های غیر زیستی نظیر افزایش درجه حرارت در فصول گرم سال، سرما و تگرگ احداث سایبان را بسیار موثر دانستند.
سمیه فرح بخش افزود: در همین راستا کارگاه آموزشی احداث سایبان در باغات مرکبات با اهداف کاهش میزان تبخیر آب و بهبود راندمان آبیاری و کاهش آفتاب سوختگی میوه های مرکبات با حضور شرکت طراح و مجری بخش خصوصی و نیز باغداران و کارشناسان در منطقه دشت پلنگ شهرستان دشتی برگزار گردید.
وی اظهار داشت: آموزش و ارتقاء دانش فنی باغداران و ترویج روش های نوین محافظت باغات در مقابل خطرات و تنش ها، از ساز و کارهای موثر در توسعه پایدار فعالیت های بخش باغبانی می باشد.
فرح بخش در ادامه افزایش بهره وری و بهبود کیفیت و کمیت محصولات مرکبات و نیز کاهش درجه حرارت در فصول گرم سال و بهبود فعالیت فتوسنتزی درختان مرکبات و همچنین افزایش کارآیی مصرف تغذیه گیاهی را از مزایای احداث سایبان بروی درختان مرکبات عنوان نمودند.

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group