پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: اولین اهدا عضو استان بوشهر در سال جاری انجام شد.

به گزارش دیارجنوب، علیرضا باقری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم نوع‌دوست استان بوشهر همواره مشارکتی گسترده در کارهای خیر دارند و امروز بار دیگر صحنه عظیمی از ایثار را رقم زدند.

وی با اشاره به ایثار خانواده گوهر بیوکی بانوی ۳۱ ساله ساکن بوشهر خاطرنشان کرد: اولین اهدا عضو استان بوشهر شب گذشته هم‌زمان با ماه مهمانی خدا انجام شد و تولدی دیگر را برای سه هم‌وطن نیازمند به پیوند عضو رقم زدند.

مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود: بعد از انجام چندین مرحله آزمایش و معاینات پزشکی، مرگ مغزی زنده‌یاد گوهر بیوکی به تأیید پزشکان معتمد وزارت بهداشت و پزشکی قانونی رسید.

وی با تقدیراً از تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی کادر درمانی بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر و تیم اهدای عضو بیان کرد: با رضایت این خانواده نوع‌دوست اولین برداشت عضو در سال جاری در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر صورت گرفت.

باقری به اشاره به اینکه اعضای این بانو به سه نفر جان دوباره بخشیده است، افزود: کلیه‌ها و کبد اهدایی این بانوی ۳۱ ساله ساکن بوشهر پس از برداشت برای پیوند به سه نیازمند به عضو به بیمارستان بوعلی سینای شیراز منتقل شد./مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group