پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیر کل فنی و حرفه ای استان بوشهر در نشست با رسانه ها از اولین استان برتر کشوری در حوزه مهارت آموزی نیروهای سرباز خبر داد.

ندا قاسمیان پور- به گزارش دیارجنوب مدیر کل فنی و حرفه ای استان بوشهر ضمن عرض خیرمقدم به رسانه ها، روز خبرنگار را نیز گرامی داشت.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان بوشهر اظهار داشت: در بحث نوشتن سند آموزش مهارتی استان حدود ۱۰جامعه هدف را برای آموزش در فنی و حرفه ای استان برنامه ریزی کرده ایم.

مهمترین و پراهمیت ترین جامعه هدفی که صورت گرفت بحث دانشجویان دانشگاه استان که پس از فارع التحصیلی بتوانند وارد عرصه کار شوند. ما ظرفیت برای سرمایه گذاری های زیادی داریم ولی باید دانشجویان را متناسب با این ظرفیت ها مهارت سازی کنیم.

وی بیان کرد: در طی تفاهم نامه ای که در دانشگاه منعقد کردیم توانستیم دفتر مشاوره ایجاد مهارت آموزی و اولین شغل را ایجاد کنیم. اولین دفتر در دانشگاه خلیج فارس با احداث مدرسه کسب و کار و مهارت شروع شد که این شروع منجر به اخذ مجوز توسط هئیت دولت جهت احداث دانشکده کسب و کار از دانشگاه خلیج فارس شد و ما بر این باوریم که هیچ دانشجویی فارغ التحصیل نخواهد شد مگر اینکه مهارتی از فنی و حرفه ای کسب کرده باشد.

جامعه هدفی دیگری که مورد توجه و بررسی قرار گرفت،سربازهایی که در پادگان ها بتوانند پس از پایان دوره سربازی کسب و کاری داشته باشند.

وی در این خصوص بیان کرد: در هفته مهارت سال جاری ۷ کارگاه تولیدی آموزشی در پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی افتتاح شد و موفق شدیم در سال ۹۷ به عنوان استان برتر در سطح کشور در حوزه مهارت آموزشی نیروهای سرباز باشیم.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر اولین استانی است که توانست در درس های مهارت آموزی سربازی در سطح کشور برتر باشد و کارگاه تولیدی ایجاد کند.

جامعه هدفی بعدی که مورد توجه ما بوده بحث روستائیان و عشایر است که نزدیک به ۱۲۰ آموزشگاه آموزشی فعال در روستاها داریم و خوشبختانه توانستیم با شناسایی کارگاه هایی را تولید و تاسیس کنیم از جمله کارگاه تولیدی روستای بویری که اکنون به ثبت بین المللی در کشور رسیده و فعالیتش را با فنی و حرفه ای آغاز کرده است. و درحال حاضر در روستای هلیله کارگاه تولیدی لباس کار نیروگاه اتمی را ایجاد کرده ایم.

جامعه هدف موردنظر دیگر بحث معتادان بهبود یافته و زندانی های در بند است که ما اکنون در کلیه کمپ های ترک اعتیاد استان کارگاه های تولیدی و آموزشی احداث کرده ایم تا بتوانند پس از رهایی از اعتیاد و در بند بودن به دلیل کم اعتمادی جهت واگذاری شغل، برای خود کسب و کاری را ایجاد کنند و در این خصوص با شورای هماهنگی و صندوق کارآفرینی امید قراردادهایی را منعقد کرده که بتوانیم تسهیلاتی را به آنها جهت کارآفرینی عرضه کنیم.

جامعه هدفی دیگر بیکاری جوانان با تحصیلات عالی در استان است که با مراجعه برای کار از آنها مهارتی را می خواهند که ما نیز این مهارت را به آن ها آموزش خواهیم داد.

وی در این خصوص گفت خبرنگاران در فرهنگ سازی می توانند به ما کمک بسزایی کنند که ذهنیت خانواده ها از مدارج عالی خروج و به اینکه امروز اقتصاد جامعه و هر کشوری وابسته به آن مهارت و کار آفرینی است و در دنباله این آموزش ها و ارائه گواهینامه ها چندین تفاهم نامه صورت گرفته از جمله ۴۷ تفاهم نامه با پارس جنوبی از سال ۹۰ شروع ودر سال ۹۶ پایان یافته است و اکنون توانستیم تا ۴ سال دیگر این تفاهم نامه را تمدید کنیم و ۶هزار نفر نیروی انسانی را آموزش و در اختیار شان قرار دهیم.

تفاهم نامه با نیروگاه اتمی با ۸هزار نفر نیروی انسانی مورد نیاز، تفاهم نامه با شرکت صنایع دریایی صدرا، تفاهم نامه با شیخ محلاتی برای احداث کشتی آلومینیومی با تقاضای ۱۱۰ نفر نیروی انسانی که جا برای اولین بار در کشور استاندار جوش آلومینیومی را تایید و به ثبت بین المللی رساندیم که این استاندارد مخصوص استان بوشهر است و اکنون حدود ۷۰ نفر نیرویی که نیاز بود در حال استخدام هستند.

تفاهم نامه با صندوق و موسسه آموزش کشتی رانی و آموزش های حوزه گردشگری و دریایی و پرورش میگو و ...متناسب با مجموعه هاست و دیگر تفاهم نامه هایی که در استان وجود داردآموزش های مورد نظر صورت گرفته تا بتوانند ایجاد کار آفرینی کنند.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان بوشهر در خصوص عملکرد و آمار آموزش های فنی و حرفه ای اظهار داشت: در استان ۱۵ مرکز آموزش دولتی و ۱۷۵ مرکز آموزش آزاد داریم که مراکز دولتی به صورت رایگان و آزاد طبق قیمت های تعیین شده توسط کانون صنفی آموزشگاه ها این آموزش ها ارائه می شود.

در سال ۹۷ در مراکز دولتی به نفر دوره نزدیک ۲۷ هزار نفر را به صورت نفر دوره آموزش دادیم که نزدیک به ۳ میلیون ونهصد هزارنفر ساعت بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در حسب اشتغالی که در این‌مجموعه انجام دادیم با توجه به دسترسی محدود و دسترسی نداشتن به سامانه های تامین اجتماعی، بهزیستی و کمیته امداد ۴۷ درصد از این افراد با حد گواهینامه اکنون مشغول به کار هستند.

در بحث عملکرد آموزش های آزاد حدود ۱۳هزار نفر دوره داشتیم که به صورت نقدی آموزش ارائه می شد و نزدیک به ۲میلیون نهصد نفر ساعت هم در این آموزشگاه ها آموزش دیده اند و در مجموع ۴۰هزار نفر در سال ۹۷ آموزش داده ایم که این افراد چه در کشو و چه ودر خارج از کشور مشغول به کار می باشند.

وی خاطر نشان کرد: شما رسانه ها می توانید در بحث فرهنگ سازی و آموزش خانواده ها موثر باشید و ما در همه مراکز آموزشی دولتی یک مرکز مشاوره داریم و در استان سند توسعه مهارتی بسته شده و نیاز سنجی صورت گرفته است و در سطح استان تا آبانماه سال جاری سند توسعه روستا ها متناسب با نیاز آن ها بسته خواهد شد.

وی در پایان نیز از رایزنی با موسسات در تهران جهت آموزش کسب و کار اینستاگرامی و موبایل خبر داد.

fani herfe 1fani herfe 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group